SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Interia ciągle w górę

Zysk netto portalu internetowego Interia.pl w Q1 2007 roku w górę o 100 proc.

„Możemy pochwalić się dobrymi wynikami za pierwszy kwartał tego roku. Spółka miała 2,32 mln zł zysku netto wobec 1,16 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk netto Interii.pl wzrósł zatem o 99,9 proc.” – powiedział Grzegorz Błażewicz, Prezes Zarządu Interia.pl.

„Zysk operacyjny wyniósł 2,26 mln zł wobec 1,13 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody wyniosły 13,70 mln zł wobec 11,05 mln zł rok wcześniej” – dodaje Dariusz Mazurkiewicz, Wiceprezes Zarządu.

Oznacza to wzrost o 24 proc. Zysk ze sprzedaży gotówkowej reklamy wzrósł o 68 proc., z e-Commerce o 39 proc. Na uwagę zasługuje wysoka rentowność operacyjna spółki, która w Q1 2007 osiągnęła 16,5 proc.

W I kwartale zaszły m.in. zmiany organizacyjne. Zrezygnowano z Brokera FM, a sprzedażą powierzchni reklamowych Interia zajęła się sama, przez co powstał dział reklamy, uruchomiono nową stronę główną, portal uzupełniliśmy o forum, ale najbardziej zadowoleni jesteśmy z aplikacji desktopowej iDesk” – wymienia Błażewicz.

iDesk umożliwia dostęp do usług i serwisów portalu, takich jak wiadomości, poczta, SMS, tłumacz, czy telewizja internetowa bezpośrednio z poziomu pulpitu komputera bez konieczności logowania się i uruchamiania przeglądarki. Program można pobrać ze strony www.idesk.pl. Stworzono też nowy projekt telewizji informacyjnej www.interia.tv, uruchomiono własne radio internetowe www.interia.fm oraz serwis motywacyjny Zrobie.to.

Interia ciągle stawia na społeczności i ten obszar chce rozwijać, chce uruchamiać do 6 nowych projektów na kwartał. Jednym z takich jest Projekt Miasto 2.0 – serwis ogłoszeń drobnych, umożliwiający użytkownikom nawiązanie współpracy z osobami ze swojego najbliższego otoczenia. Emisja jeszcze w tym tygodniu, a eksperymentalnym miastem będzie Kraków – siedziba Interii. Błażewicz nie wyklucza, że jeszcze w tym roku portal zaoferuje serwis dla Polaków mieszkających za granicą, jaki przedstawił niedawno Onet.

„Nie wyobrażam sobie tworzenia takiego portalu w Polsce. Z pewnością, jeśli się na niego zdecydujemy, będzie tworzony za granicą. Ewentualnie ruszyć może w trzecim kwartale tego roku” – mówi.

Interia nie wyklucza też ekspansji na inne rynki, szybciej zachodnie niż wschodnie, ale na razie nie podaje żadnych konkretów. Władze podkreślają, że niezależność od innych mediów sprawia, że w szeregach, które przez ostatni kwartał wzrosły ze 199 do 223 osób, coraz silniej czuć samoświadomość. „To jest zgodne z teorią ewolucji. Homo Sapiens pojawił się jak nasi przodkowie wyszli z sawanny na pustynię” – mówi nieco abstrakcyjnie Prezes.

W skali całego roku spółka chce utrzymać dynamikę wzrostu przychodów na poziomie 30 proc. i rentowność na poziomie 17 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Interia ciągle w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl