SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Interia z kampanią edukacyjną na temat cyberprzestępczości

Grupa Interia w czwartek uruchomi projekt edukacyjny „Świadomi w sieci”, którego celem jest popularyzacja wiedzy na temat zagrożeń w internecie.

Materiały przygotowane w związku z akcją „Świadomi w sieci” będą pojawiały się co dwa tygodnie na stronie głównej portalu oraz w serwisie Biznes Interia (fot. materiały prasowe)Article

Projekt jest kontynuacją prospołecznych akcji Interii, m.in. „Wirtualny znaczy realny” i „Interia bez hejtu”. Jego partnerem merytorycznym jest Asseco Poland.

„Już prawie wszyscy funkcjonujemy w dużym stopniu w wirtualnej rzeczywistości. Przez Internet robimy zakupy, płacimy rachunki, zamawiamy posiłki i komunikujemy się ze światem. Korzystanie z nowości i wygodnych rozwiązań często jednak wiąże się z licznymi zagrożeniami. Czasami wystarczy jeden telefon, sms, email albo niefortunne kliknięcie w link, żeby cyberprzestępca przywłaszczył nasze poufne dane albo oszczędności. W nowym cyklu »Świadomi w sieci« chcemy pomagać naszym użytkownikom lepiej rozpoznawać potencjalne niebezpieczeństwo. Znajomość pewnych mechanizmów okazuje się bowiem w wielu przypadkach najlepszą formą ochrony przed atakami w Internecie” – mówi cytowany w komunikacie Paweł Czuryło, zastępca redaktora naczelnego w Grupie Interia.

W ramach projektu w portalu pojawią się praktyczne materiały, które mają w przystępny sposób przybliżyć użytkownikom Interii tematykę cyberbezpieczeństwa. Poznają oni m.in. skuteczne sposoby ochrony przed najpopularniejszymi metodami stosowanymi przez przestępców w internecie (phishing, vishing, keyloggery, malware, ransomware). Znajdą także porady dotyczące bezpiecznego korzystania ze sklepów internetowych oraz bankowych usług online. Swoją wiedzę użytkownicy będą mogli przetestować w interaktywnym quizie. Dodatkowo odbędzie się webinar z ekspertem ds. bezpieczeństwa w sieci.

Błędy ludzkie najczęstszą przyczyną naruszeń cyberbezpieczeństwa

„Przyspieszona cyfryzacja i przeniesienie wielu obszarów naszego życia do świata online niesie za sobą olbrzymie korzyści, ale powoduje także wzrost ilości cyberataków, które dotykają zarówno firmy, jak i konsumentów. Mogą one mieć negatywne skutki finansowe, biznesowe czy prawne. Najczęstszą przyczyną naruszeń cyberbezpieczeństwa jest błąd ludzki, dlatego tak ważna jest edukacja na temat zagrożeń w świecie online. Asseco jako największa polska firma informatyczna i lider cyfryzacji chce upowszechniać wiedzę dotyczącą cyberzagrożeń i podnosić kompetencje Polaków w tym obszarze” – mówi Artur Wiza, wiceprezes zarządu Asseco Poland.

Materiały przygotowane w związku z akcją „Świadomi w sieci” będą pojawiały się co dwa tygodnie na stronie głównej portalu oraz w serwisie Biznes Interia.

Grupa Interia, ponad rok temu przejęta przez Polsat, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 11,3 proc. do 102,62 mln zł i zysku netto z 31,02 do 21,59 mln zł. Firma zatrudnia prawie 380 pracowników. Prezesem Grupy Interia jest Artur Potocki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Interia z kampanią edukacyjną na temat cyberprzestępczości

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl