Internauci rzadko wykorzystują social media do spraw związanych z obsługą klienta

Konsumenci wykorzystują różnego rodzaju kanały do kontaktowania się z działami obsługi klienta, ale rzadko decydują się na media społecznościowe. Dlaczego?

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego w sierpniu 2015 r. przez Nice Systems i Boston Consulting Group (BCG) wynika, że 65 proc. internautów na świecie nie korzysta z social media do kontaktowania się z działami obsługi klienta.

W tej grupie 33 proc. jako przyczynę wskazuje na zbyt długi czas potrzebny do załatwienia sprawy w ten sposób, 32 proc. na ograniczoną funkcjonalność tego kanału, a 30 proc. na jego niepraktyczność w przypadku bardziej złożonych problemów. Badani wskazywali także m.in. na brak prywatności oraz brak możliwości dojścia do skutecznego rozwiązania.

grafika

Badanie Contact Solutions wykazało z kolei, że preferowaną metodą komunikacji z firmą dla 29,7 proc. Amerykanów kupujących z poziomu urządzeń mobilnych jest telefon. 26 proc. respondentów wskazało na witrynę internetową firmy, a 20,6 proc. na internetowy czat.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana