SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Internet odczuwa spowolnienie gospodarcze

Największe portale internetowe nie odczuwają spadku wpływów reklamowych. Ich przedstawiciele zauważają jednak, że dynamika wzrostu przychodów w pierwszych miesiącach tego roku nie była tak duża jak w poprzednich latach.

Internet odczuwa spowolnienie gospodarcze

INTERIA.PL
Spadku wpływów reklamowych w pierwszym kwartale 2009 roku nie odczuł portal Interia.pl.

- Kryzys ma jednak wpływ na dynamikę wzrostu wpływów reklamowych, która nie jest już tak duża, jak przed rokiem - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl, Tomasz Jażdżyński, prezes Interia.pl. Sytuacja ta nie wpłynęła jednak na obniżenie cen zamieszczanych w portalu reklam.

- Zaletą reklamy internetowej jest bowiem duża elastyczność cen i możliwość dostosowywania ich do określonych potrzeb i sytuacji, cennik nie jest tak sztywny jak w przypadku reklamy telewizyjnej - dodaje Jażdżyński.

Podkreśla, że ostateczny kształt oferty jest zawsze wynikiem indywidualnych rozmów i ustaleń z klientem.


o2.pl

- Portal nie odczuwa skutków kryzysu, internet wydaje się "wyspą szczęśliwości" w całej panoramie mediów - mówi Michał Brański, członek zarządu o2.pl.
- W dwóch pierwszych miesiącach 2009 roku odnotowaliśmy wzrosty przychodów na średnim poziomie 26% rok do roku - dodaje.

Zarząd o2.pl na podstawie rozmów prowadzonych z największymi klientami jest spokojny o wyniki finansowe w tym roku.

- Branże FMCG, telekomy, banki... . Ci klienci myślą o marketingu długoterminowo, mają doświadczenia z poprzednich recesji, zachowują spokój - tłumaczy Brański. Dodaje, że o2.pl nie planuje modyfikacji cennika.

WP.PL
Wirtualna Polska zwraca uwagę na spadek dynamiki wzrostu przychodów z reklamy. - Staramy się jednak skutecznie konkurować na coraz trudniejszym rynku, głównie jakością produktu oraz wysokim standardem obsługi - mówi Arkadiusz Stępkowski, kierownik biura reklamy WP. W odpowiedzi na kryzys WP uruchomiła multimedialną sieć premium Adtotal oraz przeprowadziła zmiany organizacyjnie w portalu. - Dzięki nim możemy zaproponować reklamodawcom usługę full-service - tłumaczy Stępkowski.

Mimo tych zmian cennik reklam nie został zmieniony. Zostały natomiast wprowadzone nowe rozwiązania (m.in: nowe produkty reklamowe w tym reklama behawioralna). - Ciekawym rozwiązaniem jest też coraz częściej wykorzystywany przez klientów video mailing - przyznaje kierownik biura reklamy.

Wirtualna Polska, zgodnie z obowiązującym trendem, stawia podobnie jak inne portale na reklamy efektywnościowe.


ONET.PL
- Obecne, tylko czasowe naszym zdaniem, spowolnienie wzrostu przychodów z reklamy display'owej, jest rekompensowane przez biznesy, które dynamicznie rosną, takie jak Zumi czy Sympatia - tłumaczy portalowi WirtualneMedia.pl rzecznik prasowy Grupy Onet.pl Paweł Klimiuk.

Z danych właściciela serwisu wynika, że Zumi od początku roku odnotował 30 proc. wzrost klientów niż miało to miejsce rok temu, a Sympatia w styczniu 2009 roku ponad 40 proc. wzrost przychodów. - W dziedzinie display'u współpracując z domami mediowymi i agencjami interaktywnymi obsługującymi budżety największych reklamodawców, jak również bezpośrednio z dużymi firmami i sektorem MSP możemy kreować unikalne projekty budujące przewagę konkurencyjną naszych klientów w komunikacji interaktywnej - dodaje Klimiuk.

Grupa Onet.pl dynamicznie rozwija dedykowane rozwiązania i projekty stanowiące główny filar strategii w obszarze komunikacji internetowej.

Rzecznik prasowy przyznaje, że zauważalne jest duże zainteresowanie nowymi produktami powstającymi w obszarze konwergencji Internetu i telewizji. Onet i TVN łączą nie tylko doświadczenie, ale także i produkty. Zlecenia na reklamę w TVN, które jednocześnie wykorzystują kampanie w Onet otrzymały specjalny rabat 5% na pierwszą połowę roku. Oferta dotyczy tylko spotów reklamowych w stacjach Grupy TVN i Wideo-ad w Onet. - Zależy nam żeby rozwiązania oferowane przez Grupę miały nie tylko wymiar kosztowy, ale również przyczyniały się do lepszego odwzorowania roli mediów w nowoczesnej komunikacji z Klientami którzy konsumują oba media - podsumowuje Paweł Klimiuk.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Internet odczuwa spowolnienie gospodarcze

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sdfasdf
zobacz tutaj:

http://tytuly-gospodarcze.blogspot.com
8 8
odpowiedź