SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KER: „lek wywołujący erekcję” w spocie Inventum nie wprowadza w błąd (wideo)

Spot telewizyjny promujący Inventum (produkowany przez Aflofarm Farmacja Polska) jako „lek wywołujący erekcję” nie nadużywa zaufania odbiorców ani nie wykorzystuje ich braku doświadczenia lub wiedzy - orzekła Komisja Etyki Reklamy, oddalając skargę złożoną na spot.

Skarga na emitowany od kilku lat spot telewizyjny tabletek Inventum trafiła do Komisji Etyki Reklamy kilka miesięcy temu. Dotyczyła przede wszystkim wypowiadanego przez aktora na początku klipu zapewnienia, że „to nie jest reklama zwykłych tabletek wspomagających potencję”, a Inventum to „lek wywołujący erekcję”.

Autor skargi zwrócił uwagę, że Inventum zawiera tę samą substancję czynną, co konkurencyjne produkty - czyli sildenafil. - Sildenafil, najprościej mówiąc, pomaga osiągnąć i utrzymać erekcję. Absolutnie nie jest środkiem, który wywołuje ją niezależnie od stymulacji - podkreślił.

Opisał szczegółowo właściwości sildenafilu. - Dzięki jego działaniu stężenie cGMP nie spada nawet, jeśli ustanie jego produkcja. Sildenafil nie będzie jednak skuteczny, jeśli trudności z osiągnięciem erekcji wynikają na przykład z zaniku ciał jamistych, lub w przypadku braku odczuwania podniecenia (a więc na pewno nie jest w stanie wywołać erekcji!) - zaznaczył.

- W związku z tym w reklamie pojawia się fałszywe stwierdzenie, będące obietnicą gruszek na wierzbie dla potencjalnych naiwnych klientów - ocenił skarżący.

Aflofarm: inne preparaty są promowane jako „leki na erekcję”

W odpowiedzi na skargę Aflofarm Farmacja Polska zwrócił uwagę, że w komunikacji marketingowej innych preparatów poprawiających erekcję, takich jak MaxOn, Maxigra i Mensil, pojawiają się stwierdzenia podobne jak „lek wywołujący erekcję”. https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki/query:aflofarm

- Uproszczenie reklamowe poprzez sformułowania „wywoływania erekcji” czy „leku na erekcję” są powszechnie stosowane nie tylko na rynku reklamy. Są one aprobowane przez sam URPL (Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych - przyp.). W przeciwnym razie nie byłyby akceptowane już na etapie rejestracji leku i formułowania wyczerpujących informacji o produkcie zamieszczanych w CHPL (charakterystyka produktu leczniczego - przyp.) oraz ulotce dla pacjenta - stwierdziła firma.

Tezę, że stwierdzenie „lek wywołujący erekcję” może wprowadzać w błąd, bo sugeruje takie działanie także w sytuacji, gdy zażywający preparat mężczyzna nie odczuwa podniecenie seksualnego, spółka oceniła jako absurdalną.

- Pacjenci bowiem doskonale zdają sobie sprawę, że produkty będące następcami niebieskiej tabletki, mają służyć użytkownikom w ten sposób, że kiedy dochodzi do stymulacji seksualnej, to pomimo zaburzeń zdrowotnych mężczyzna jest w stanie osiągnąć erekcję. Trudno sobie w ogóle wyobrazić, że takie produkty z zasady miałyby samoczynnie powodować wzwód tj. bez czynnika zewnętrznego w postaci pobudzenia seksualnego - skomentował Alfofarm.

Producent zaznaczył, że w oficjalnej charakterystyce Inventum napisano: „Produkt leczniczy Inventum jest wskazany do stosowania u dorosłych mężczyzn z zaburzeniami erekcji, czyli niezdolnością uzyskania lub utrzymania erekcji prącia wystarczającej do odbycia stosunku płciowego. W celu skutecznego działania produktu leczniczego Inventum niezbędna jest stymulacja seksualna”. Natomiast spocie Inventum w napisach u dołu ekranu pojawiła się informacja: „w badaniu przeprowadzonym metodą RigiScan wykazano, że syldenafil po 4-5 godzinach po podaniu nadal mógł wywoływać erekcję w odpowiedzi na pobudzenie seksualne”.

KER: spot Inventum zgodny z etyką reklamą

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do wyjaśnień Aflofarmu. Na podstawie analizy spotu i charakterystyki produktu leczniczego Inventum oceniła, że jego reklama nie nadużywa zaufania odbiorców ani nie wykorzystuje ich braku doświadczenia lub wiedzy, ponadto jest zgodny z odpowiedzialnością społeczną i dobrymi obyczajami.

Jednocześnie KER zwróciła uwagę, „aby mając na względzie czytelność przekazu reklamowego, unikać prezentowania informacji białą czcionką na jasnym tle”.

Aflofarm Farmacja Polska to zdecydowanie największy reklamodawca w Polsce. W pierwszych trzech kwartałach br. cennikowe wydatki reklamowe firmy w mediach pozainternetowych wyniosły 1,47 mld zł, o 26,2 proc. więcej niż rok wcześniej (według danych Kantar Media).

W ub.r. faktyczne nakłady marketingowe Aflofarmu miały wartość 209,2 mln zł, po wzroście rok do roku o 12 proc.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: KER: „lek wywołujący erekcję” w spocie Inventum nie wprowadza w błąd (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zakaz?
pisania?
odpowiedź
User
szef
pisania?


Naprawdę nie można nic złego o tym stadku napisać : )))
odpowiedź
User
COPY WRITER
pisania?


Ta grupka w Polsce jedzie na takich układach, że nawet największy S y F przechodzi w reklamach. W Anglii Orbit nie mógł pokazywać reklamy z se_k+sem dzieci, ale tutaj luzik : ))) Teraz też na imprezce kolesie wzięli po pastylce i im STANĄŁ, więc też luzik i wszystko gra : ))) Co za żenujące są te polskie organizacyjki i zrzeszenia. Równość dla równiachów!
odpowiedź