SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IO Pekin 2008: najwięcej widzów miała Ceremonia Otwarcia

Ceremonia Otwarcia Letnich Igrzysk Olimpijskich w Pekinie miałanajwięcej widzów spośród wszystkich transmisji z olimpiadypokazanych dotychczas na kanałach TVP. Jej oglądalność była jednakmniejsza niż przy igrzyskach w 2004 roku w Atenach.

Średnia widownia Ceremonii Otwarcia, która emitowana była wpiątkowe popołudnie, wyniosła w TVP 1 3,72 mln widzów przy udzialew rynku na poziomie 52,07 proc. - wynika z danych AGB Nielsen MediaResearch. Dla porównania Ceremonię Otwarcia Igrzysk Olimpijskich wAtenach cztery lata temu oglądało 6,84 mln osób (udział TVP 1wyniósł 54 proc.), ale nadawana była ona wieczorem, po godz.20.00.

Ceremonia Otwarcia tegorocznych igrzysk emitowana byłarównolegle z Jedynką także na antenie TVP Sport, gdzie śledziło ją23 tys. widzów (udział 0,33 proc.) oraz w Eurosporcie - tamwidownia wyniosła 77 tys. (udział 1,09 proc.)

Ceremonia otwarcia 08-08-2008

Wszyscy4+
16-49
StacjaStartKoniecAMRSHR %SHR %
TVP113:5818:073 716 85752,07%47,53%
TVP Sport13:5818:0723 3560,33%0,21%
Eurosport13:4318:1076 7441,09%1,08%


Średnia oglądalność wszystkich transmisji z igrzysk w okresie odpiątku do niedzieli w TVP 1 i TVP 2 (łącznie z Ceremonią Otwarcia)wyniosła 1,88 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 37,22proc., natomiast relacje z olimpiady w TVP Info (głównie nadawane wnocy) przyciągnęły 78 tys. osób (udział 5,85 proc.)

Prze całą dobę transmisje i retransmisje z igrzysk nadają dwakanały sportowe - TVP Sport, na którym zawody śledziło w pierwszychtrzech dniach średnio 13 tys. widzów (udział 0,26 proc.) iEurosport - 86 tys. oglądających (udział 1,45 proc.).

Top 5transmisji z igrzysk


Wszyscy4+
16-49
Data iopisStacjaStartKon.AMRSHRSHR
08-08-2008





IO PEKIN 2008 -CEREMONIA OTWARCIATVP113:5818:073 716 85752,07%47,53%
10-08-2008





IO PEKIN 2008TVP112:1918:063 163 79536,39%37,03%
09-08-2008





IO PEKIN 2008TVP112:1816:521 777 96426,63%27,02%
10-08-2008





IO PEKIN 2008TVP205:5912:171 532 49431,35%28,08%
09-08-2008





IO PEKIN 2008TVP206:0012:151 509 65736,29%34,89%


Letnie Igrzyska Olimpijskie w Pekinie oglądają głównie mężczyźni,widzowie powyżej 40. roku życia, mieszkańcy małych i dużych miastoraz osoby ze średnim wykształceniem (dane dotyczą stacji TVP 1 iTVP 2).



AFFADH %
PłećMężczyźni11957,28%

Kobiety8242,72%
Wiek4- 9462,87%

10-15392,95%

16 - 19432,69%

20 - 24534,64%

25 - 29433,63%

30 - 34876,86%

35 - 39775,16%

40 - 44986,41%

45 - 491269,73%

50 - 5414411,87%

55 - 5917612,67%

60+16630,52%
Wlk.miastaWieś8934,16%

< 50 tys.10124,10%

50-100 tys.847,50%

100-200 tys.13810,99%

> 200 tys.11123,25%
ZawódTop management1008,25%

Pracownicyszczebla średniego9012,08%

Pracownicyfizyczni i rolnicy10620,82%

Emeryci16041,47%

Inne5317,38%
WykształceniePodstawowe9943,57%

Średnie13139,29%

Wyższe9511,32%

Inne425,82%


Wpływy z reklam i plansz sponsorskich emitowanych przy transmisjachz pierwszych trzech dni igrzysk na antenach TVP 1, TVP 2, TVP Infoi TVP Sport wyniosły w sumie 3,04 mln zł (najwięcej zarobiłaJedynka - 2,23 mln zł). Przy relacjach z zawodów z reklamyskorzystało 51 reklamodawców. Wyemitowano do tej pory w sumie 521spotów i plansz sponsorskich.

Największym reklamodawcą jest firma Reckitt Benckiser, którawydała 884 tys. zł. Na drugim miejscu znalazł się Panasonic (293tys. zł), a na trzecim - Procter & Gamble (246 tys. zł).Powyższe ceny są danymi cennikowymi i nie uwzględniają rabatów.

Lp.FirmaLiczbaspotówCzas trwaniareklamWydatki
1RECKITT BENCKISER7900:39:29883 550
2PANASONIC6200:08:24293 200
3PROCTER & GAMBLE2900:10:45246 330
4POLKOMTEL SA2200:07:15235 940
5LOREAL2000:08:01217 820
6ALFA STAR BIURO PODROZY1900:02:15190 750
7PTK CENTERTEL2900:07:0990 630
8PKO BP SA800:02:3286 400
9NIKE600:03:3180 700
10LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SPZ OO SP KOMANDYTOWA300:01:3070 300
11TOTALIZATOR SPORTOWY SP ZOO3500:05:4660 000
12COLGATE PALMOLIVE400:02:0057 700
13UNILEVER500:01:4156 970
14GRUPA PZU400:02:0154 600
15KALISZANKA SP Z OO400:01:0133 950
16ABRA SA500:01:1531 920
17MOBILE ENTERTAINMENT COMPANYSA400:02:0029 900
18NOVARTIS400:02:0025 200
19NESTLE200:00:4524 680
20SAMSUNG4300:05:4822 650

Dołącz do dyskusji: IO Pekin 2008: najwięcej widzów miała Ceremonia Otwarcia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl