SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Apple planuje reklamową ekspansję. 6 mld dolarów do 2025 roku

Apple chce ucinać coraz większy kawałek tortu z cyfrowego rynku reklamowego. Koncern zamierza wprowadzić reklamy w swoich usługach, w tym w Apple Maps. Te ruchy mogą zwiększyć przychody reklamowe producenta iPhone’ów do 6 mld dolarów w 2025 roku.

W zeszłym kwartale finansowym Apple przy wzroście przychodów sprzedażowych o 1,9 proc. do 82,96 mld dol. zanotował spadek zysku netto z 21,74 do 19,44 mld dol. Wpływy z usług wzrosły o 12 proc., do 19,6 mld dol. wobec oczekiwań na poziomie 19,7 mld dol.

Reklamowa ofensywa

Na początku maja 2021 r. Apple wprowadził (wraz z aktualizacją systemu iOS do wersji 14.5) mechanizm o nazwie App Tracking Transparency (ATT). Jego idea polega na zwiększeniu prywatności użytkowników poprzez utrudnienie aplikacjom śledzenia zachowań użytkowników w sieci poza tymi programami. Nowe rozwiązanie wzbudziło energiczne protesty branży internetowej i reklamowej, według której wprowadzenie ATT niszczy podstawy biznesowe wielu podmiotów technologicznych.

Teraz może się okazać, że wprowadzając swoje rozwiązanie ograniczające możliwości reklamowe firm zewnętrznych Apple miał na celu nie tylko ochronę użytkowników, ale także zwiększenie swojego udziału w cyfrowym torcie reklamowym.

Pierwsze kroki w tym kierunku Apple już wykonał. Na początku sierpnia br. koncern potwierdził, że na główniej stronie w sklepie App Store pojawią się reklamy. Apple wyjaśnił, że ma to pomóc deweloperom w rozwijaniu ich biznesów starannie pomijając fakt, że będzie z tych reklam czerpał własne korzyści finansowe. Firma rozpoczęła też w USA rekrutację pracowników, którzy mieliby zająć się tworzeniem platformy reklamowej należącej do Apple.

W swoich danych finansowych Apple nie wyszczególnia informacji na temat przychodów reklamowych. Jednak według szacunków w 2021 r. koncern osiągnął z tego segmentu kwotę 4 mld dol. To o wiele mniej od liderów zestawienia, takich jakich Google (ponad 209 mld dol.), Facebook (prawie 115 mld dol.) czy Amazon (z górą 32 mld dol.).

Czytaj także: Apple ulega Chinom. Każe oznaczać produkty "Made in Taiwan, China"

Fot. Axios

Większość przychodów reklamowych Apple pochodzi z jego wyszukiwarki, jednak według doniesień plany są obecnie o wiele szerze. Koncern zamierza umieszczać reklamy bezpośrednio na ekranach iPhone’ów i iPadów użytkowników.

Poza tym przekaz reklamowy ma się pojawiać w wielu aplikacjach własnych producenta, a także w jego usługach, zaś na pierwszy ogień pójdzie platforma Apple Maps.

Według analityków wszystkie te zabiegi mogą sprawić, do 2025 r. wpływy Apple z reklam osiągną poziom 6 mld dol.

Czytaj także: iPhone może więcej. Lista ukrytych funkcji ułatwiających życie

Dołącz do dyskusji: Apple planuje reklamową ekspansję. 6 mld dolarów do 2025 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl