SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja Isobar Polska ograniczyła stratę, koszty 19 proc. w dół

W ub.r. strata netto agencji reklamowej Isobar Polska (należącej do koncernu Dentsu) skurczyła się z 10,7 do 1,35 mln zł. Spółka przy spadku wpływów o 6 proc. ograniczyła wydatki operacyjne o 18,8 proc.

Przychody Isobar Polska w ub.r. zmniejszyły się z 94,52 do 88,85 mln zł. Agencja nie tylko obsługuje bezpośrednio reklamodawców, lecz także realizuje usługi, jako podwykonawca, dla innych podmiotów z koncernu Dentsu w naszym kraju.

Sprzedaż usług reklamowych zwiększyła się z 48,34 do 51,5 mln zł, natomiast wpływy z usług informatycznych zmalały z 46,01 do 37,22 mln zł, a z konsultingowych - ze 170,8 do 134,8 tys. zł. Przychody krajowe spadły z 66,75 do 65,61 mln zł, a te z zagranicy z 27,77 do 23,24 mln zł.

Wpływy w ramach koncernu Dentsu wyniosły w ub.r. 29,21 mln zł, wobec 28,96 mln zł rok wcześniej. Na zeszłoroczne złożyło się przede wszystkim 22,7 mln zł od Dentsu Polska, a także m.in. 2,85 mln zł od iProspect Polska, 964 tys. zł od rumuńskiej spółki Merkle technologies i 936,4 tys. zł od Carat Polska.

Na działalność operacyjną agencja przeznaczyła 85,46 mln zł, o 18,8 proc. mniej niż przed rokiem. Wynika to głównie ze zmniejszenia kosztów usług obcych z 79,21 do 54,71 mln zł.

Natomiast wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 20,62 do 24,26 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,59 do 2,02 mln zł. Firma zatrudniała średnio 251 osób, o jedną więcej niż przed rokiem.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na zakupy od innych spółek z Dentsu agencja przeznaczyła w ub.r. 23,56 mln zł, m.in. 12,04 od domu produkcyjnego Propeller Film, 3,31 mln zł od Dentsu Global, 3,28 mln zł od Dentsu International i 2 mln zł od iProspect Polska.

Na poziomie sprzedażowym rentowność Isobar Polska poszła w górę z 10,72 mln zł straty do 3,39 mln zł zysku, a na operacyjnym - z 10,17 mln zł straty do 2,19 mln zł zysku. Natomiast wskutek wzrostu kosztów finansowych ze 180,6 tys. do 1,49 mln zł i zapłaconego podatku dochodowego z 390,4 tys. do 2,05 mln zł wynik netto pozostał ujemny, ale zmniejszył się z 10,7 do 1,35 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Agencja Isobar Polska ograniczyła stratę, koszty 19 proc. w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl