Isobar Polska z 11 mln zł straty, bo Dentsu zmieniło zasady rozliczeń

Agencja marketingowa Isobar Polska (należy do koncernu Dentsu) w ub.r. zwiększyła przychody o 1,2 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21 proc. jej strata netto pogłębiła się z 631 tys. zł do 10,7 mln zł. Firma tłumaczy to zmianą rozliczania usług przez Dentsu Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Isobar Polska z 11 mln zł straty, bo Dentsu zmieniło zasady rozliczeń

Przychody Isobar Polska z usług reklamowych zmalały z 49,86 do 48,34 mln zł, a te z usług konsultingowych zwiększyły się z 43,36 do 46,01 mln zł. W sprawozdaniu agencja podkreśliła, że „świadczyła usługi zarówno bezpośrednio na rzecz podmiotów niepowiązanych, jak również była podwykonawcą usług świadczonych przez pozostałe spółki z grupy Dentsu Polska”.

W ramach koncernu Dentsu osiąga jedną trzecią swoich przychodów - w ub.r. było to 28,96 mln zł, a rok wcześniej 29,17 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 16,14 mln zł od Dentsu Polska, 6,66 mln zł od Iprospect Polska i 2,05 mln zł od rumuńskiego Merkle Technologies

Przychody krajowe Isobar Polska wzrosły z 65,48 do 66,75 mln zł, a zagraniczne spadły z 27,87 do 27,77 mln zł.

grafika

250 pracowników w Isobar Polska

Koszty operacyjne Isobar Polska sięgnęły w ub.r. 105,24 mln zł, co wobec 87,05 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 20,9 proc. Zdecydowana większość to koszty usług obcych, które poszły w górę z 67,12 do 79,21 mln zł.

Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 14,39 do 20,62 mln zł, a na inne świadczenia pracownicze - z 3,34 do 4,49 mln zł. W ub.r. agencja zatrudniała średnio 250 pracowników.

Na zakupy usług w ramach Dentsu agencja przeznaczyła 37,66 mln zł, z czego 17,01 mln zł trafiło do Dentsu Polska, a 10,6 mln zł do Propeller Film.

Rentowność firmy zmalała mocno poniżej zera, mimo że nie obciążyła jej strata z rozchodu aktywów trwałych, która w 2020 roku wyniosła 6,86 mln zł. Wynik operacyjny poszedł w dół z 446,1 tys. zł zysku do 10,17 mln zł straty, a strata netto pogłębiła się z 631 tys. zł do 10,7 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jakie-sa-zarobki-w-agencjach-reklamowych-domach-mediowych-w-polsce-raport-za-2021-rok-ile-zarabiaja-kobiety,7170024358205569a ##

Isobar Polska tłumaczy, że „z uwagi na pandemię Covid oraz zmianę modelu pracy na hybrydowy od 2021 roku nastąpiła zmiana modelu rozliczania usług świadczonych przez Dentsu Polska w ramach umowy serwisowej, co głównie wpłynęło na stratę”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska