SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej o tym, co najważniejsze w 2019 roku i czego spodziewać się w 2020 roku

Swoimi spostrzeżeniami o najważniejszych wydarzeniach, sukcesie i porażce 2019 roku oraz prognozach na rok 2020 dzieli się z Wirtualnemedia.pl Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej.

Iwona Doktorowicz-DudekIwona Doktorowicz-Dudek

Wydarzenie roku:
Jak co roku, dla mnie jako marketingowca, bardzo ważnym wydarzeniem jest Cannes Lions – International Festival of Creativity – międzynarodowy festiwal branży komunikacji i reklamy.   To miejsce jest źródłem inspiracji dla marketerów tak po stronie agencji, jak i klientów, gdzie można zobaczyć najbardziej spektakularne efekty pracy marek, wysłuchać, a także wziąć udział w debatach prowadzonych przez ludzi – ikony biznesu, reklamy, rozrywki.

Porażka/rozczarowanie roku:
Porażka komunikacyjna
związana z brakiem konkretnej, prostej komunikacji do ludzi związanych z likwidacją kont OFE. Zmiana ma nastąpić w tym roku,  a komunikacji brak. Marketingowiec miałby tu sporo do roboty.
 
Człowiek roku i sukces roku:
Jurek Owsiak – wizjoner, który przekuwa wizję efektywnej pomocy w rzeczywistość. A przy okazji genialny marketingowiec – marka, którą stworzył „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”, z roku na rok jest coraz mocniejsza, a kampania systematycznie przynosi coraz bardziej spektakularne sukcesy. Jestem dumna, że od lat Jurek Owsiak i nasza marka Lech są partnerami na Poland Rock (wcześniej Woodstock).
 
Serwis/kampania/projekt roku:
W skali światowej – projekt EVA „Equal Vehicles for all” opracowany przez Volvo – kolejne świetne z punktu widzenia budowania marki posunięcie Volvo, które konsekwentnie działa w zakresie bezpieczeństwa – jako marka udostępnia swoje wyniki badań gromadzone przez kilka dekad innym brandom.

Na polskim gruncie – akcja „Żubr wspiera zagrożone gatunki”. Jest to pierwsza akcja tego typu, jaką marka przeprowadziła w roku 2019.  Polegała ona na tym, że z puszek i butelek na jakiś czas zniknął wizerunek Żubra, a zastąpiły go gatunki zagrożone: wilk, ryś i sóweczka. Dzięki tej akcji Żubr przekazał fundacji WWF 1 mln zł na programy ochronne obejmujące te zagrożone gatunki bytujące w puszczy białowieskiej. Polacy – nie tylko konsumenci Żubra – zareagowali entuzjastycznie – aż 96% osób wyraziło się pozytywnie o akcji marki. Akcja spotkała się z silnym i pozytywnym odzewem: standardowa informacja prasowa wysłana do mediów informująca o akcji uzyskała 6 mln bezpłatnego zasięgu.  Aktywacja przełożyła się nie tylko na wzrost udziałów marki, ale również na wzmocnienie już i tak bardzo silnej marki.

Trend roku:
Wellbeing
, który staje się dla wielu z nas standardem, a nie luksusem.  Coraz więcej ludzi zwraca uwagę na to co i jak je, i jak spędza czas. Odnosząc to do mojej branży: w  piwnej kategorii widać to we wzrastającym znaczeniu piw bezalkoholowych i niskoalkoholowych.

Prognozy na 2020 rok:
Postępująca fragmentaryzacja mediów i rozwój mediów społecznościowych
będą wzmacniały nowe podejście do robienia kampanii marketingowych: coraz większą rolę będzie odgrywała indywidualna komunikacja konsumenta z marką. Rola marketingu odpowiadającego za całościowe zarządzanie doświadczeniem marki przez konsumenta będzie wzrastać, bo będzie coraz mocniej przekładać się na wynik biznesowy. Naszym wyzwaniem jako marketingowców pozostanie umiejętność udowodnienia decydującego wpływu marketingu na rozwój biznesu, nie tylko w krótkiej, ale i w długiej perspektywie.

 Największy sukces waszej marki w 2019 roku:
J
eden z większych to spektakularny wzrost Lecha Free – segment piw bezalkoholowych zanotował w tym roku wzrost sprzedaży +56 proc. (Nielsen YTD Jan – Nov), Lech Free wzrósł +98 proc.. W rezultacie uzyskaliśmy pozycję marki nr 1 w segmencie piw bezalkoholowych.  To efekt wysokiej jakości naszego piwa znajdującego coraz szerszą rzeszę wielbicieli, wprowadzonych w sezonie nowości smakowych:  Lech Free Granat & Acai oraz Pomelo & Grapefruit oraz szerokiej komunikacji w mediach i w sklepie.

 

Dołącz do dyskusji: Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej o tym, co najważniejsze w 2019 roku i czego spodziewać się w 2020 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl