SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prezes TVP deklaruje ograniczenie reklam w TVP ABC w tym roku

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski zadeklarował w poniedziałek, że w tym roku publiczny nadawca ograniczy reklamy w kanale TVP ABC, tak by „dzieci nie musiały oglądać spotów komercyjnych”.

W poniedziałek senacka Komisja Kultury i Środków Przekazu zajęła się debatą nad ustawą o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji oraz ustawy o opłatach abonamentowych. Projekt dotyczy rekompensaty dla mediów publicznych w wysokości 1,95 mld zł w 2020 roku.

Przy okazji pytań senatorów o sytuację finansową TVP, Jacek Kurski zadeklarował, że w tym roku ograniczy reklamy w kanale dziecięcym TVP ABC. - Będziemy wprowadzać nowe elementy do naszego programu, m.in. wolny od reklam kanał ABC, co jest moją ambicją. Z naszych analiz wynika, że możemy to już zrobić częściowo. Deklaruję i zapewniam dobrowolne ograniczenie reklam w kanale ABC dla dzieci po to, aby dzieci nie były zmuszane do oglądania reklam komercyjnych. Moją ambicją jest ich całkowita likwidacja - deklarował Kurski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Kanał TVP ABC został uruchomiony 15 lutego 2014 roku, jest nadawany w ogólnopolskiej cyfrowej telewizji naziemnej, jest adresowany do dzieci w wieku 4–12 lat oraz ich rodziców i wychowawców. Od początku marca 2014 roku stacja nadaje reklamy.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2019 roku zajęło TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem 2018 roku zmniejszył się o 7,43 proc. i wyniósł 10,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Od lutego 2016 roku szefową kanału TVP ABC jest Justyna Karnowska.

W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu - 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni - 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni - 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł. Wiosną 2019 r. z zarządu spółki odwołano Macieja Staneckiego, a powołano Marzenę Paczuską i Mateusza Matyszkowicza.

Dołącz do dyskusji: Prezes TVP deklaruje ograniczenie reklam w TVP ABC w tym roku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
z upy
więcej cenzury ! głupich sobie szukajcie żeby pisali to co wpisuje sie w obowiązyjącą narrację
odpowiedź
User
eksperyment
no i .......
odpowiedź
User
Jerzy Trzepak
Dla dzieci mniej reklam... madre to, popieram!
odpowiedź