SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jacek Kurski: TVP nie zamierza ścigać się ze stacjami komercyjnymi. Misja ważniejsza od oglądalności

Powrót wysokiej kultury, ambitnej rozrywki i uczciwej publicystyki – zapowiada Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej, i podkreśla, że tym zamierza wygrywać ze stacjami komercyjnymi. Telewizja publiczna przedstawiła wiosenną ramówkę, która zacznie obowiązywać od marca. Na antenie TVP1 pojawi się więcej programów kulturalnych i sportowych, wróci telewizja śniadaniowa i utworzone zostanie nowe pasmo dla seniorów.

Jacek Kurski, fot. tvp Article

– To będzie budowa wielkiej uczciwej misyjnej telewizji odwołującej się do tego, co w Polakach najlepsze, najszlachetniejsze, co buduje naszą wspólnotę i co nas łączy, a nie ściganie się z telewizjami komercyjnymi na schlebianie niskim gustom – zapowiada Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

W wiosennej ramówce prezes zapowiedział m.in. przeznaczenie więcej czasu antenowego na kulturę. Na antenę powrócić ma m.in. „Pegaz”. Jacek Kurski zapowiada też zaangażowanie TVP w realizację nowych spektakli Teatru Telewizji (6–8 rocznie). Koszt wyprodukowania jednego szacowany jest na 600-700 tys. zł. Uzupełnieniem tej propozycji miałyby być retransmisje kameralnych spektakli z małych teatrów w Polsce (koszt ok. 100 tys. zł).

– Jeżeli się odwołamy do tego, co w Polakach najlepsze, to jestem przekonany, że na tym wygramy i taka będzie telewizja publiczna – przekonuje Kurski. – Powrót wysokiej kultury, ambitnej rozrywki, uczciwej publicystyki, ciekawych informacji, mam nadzieję, że również i sportu na antenie.

Ekonomia ma być reprezentowana przez program Jacka Łęskiego „Chodzi o pieniądze”, który emitowany będzie w co drugi czwartek wieczorem.

Jacek Kurski zapowiedział także utworzenie dwóch krótkich pasm w programach porannym i wieczornym, w których TVP gościłaby ważne osoby z życia politycznego, społecznego, publicznego, które mogłyby być cytowane przez inne media.

Moim marzeniem jest również powrót „Sportowej Niedzieli” – magazynu podsumowującego wydarzenia weekendu. Nie rozumiem, dlaczego sportu nie ma na wielkiej antenie Jedynki w weekend - mówi prezes TVP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jacek Kurski: TVP nie zamierza ścigać się ze stacjami komercyjnymi. Misja ważniejsza od oglądalności

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
artur kucharski
Cóż za komfortowa praca. Może być nędzny głupi partyjny ale i tak dostanie pieniądze od rządu bo przecież. .. misja. Jak ten kraj ma mieć lepiej jak wszystko potrafimy roztrwonić.
14 9
odpowiedź
User
elżbieta sobańska
eśli misja ważniejsza od oglądalności, to niech misja płaci abonament.
14 9
odpowiedź
User
karol julian matyka
Ta telewizja nie miała i nie ma żadnej misyjnisci w sobie. Więcej ma Polsat a czsami i TVN niż TVP
11 10
odpowiedź
User
marek jaśniak
Wg tego pana nieistotne jest kto to ogląda i tak wszystko pokryje budżet państwa czyli my wszyscy.
14 9
odpowiedź
User
agnieszka gicia
To niech zlikwiduja bloki reklamowe i swoja misje utrzymuja z abonamentu.
13 8
odpowiedź