Jack Dorsey, prezes Twittera i Square, przejmuje australijską firmę Afterpay

Square, firma zajmująca się płatnościami cyfrowymi, zgodziła się kupić australijski Afterpay za 29 mld dolarów w akcjach, co stanowi ok. 30 proc. premii dla akcjonariuszy Afterpay.

ram
ram
Udostępnij artykuł:

Square to platforma płatnicza, której współzałożycielem i dyrektorem generalnym jest Jack Dorsey. Ten sam, który szefuje Twitterowi. W poniedziałek, 2 sierpnia poinformowano, że Square przejmie firmę fintechową Afterpay, która jest jednym z liderów usługi "kup teraz, zapłać później" ("Buy Now, Pay Later", w skrócie BNPL). Korzystając z niej, klienci mogą zrobić szybko zakupy, a zapłacić za nie później i to w nieoprocentowanych ratach.

Afterpay powstało sześć lat temu w Australii. Firma działa też w Stanach Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii i Kanadzie. Założyli ją Nick Molnar i Anthony Eisen. Teraz zmienia się właściciel Afterpay. Będzie nim Jack Dorsey, który już zapowiedział, że jego firma i Afterpay mają wspólny cel. - Stworzyliśmy Square, aby uczynić system finansowy bardziej sprawiedliwym, dostępnym i zintegrowanym, a Afterpay zbudował markę zgodną z tymi zasadami - powiedział Jack Dorsey. - Razem możemy jeszcze lepiej połączyć nasze ekosystemy Cash App i Seller. Dostarczymy więcej atrakcyjnych produktów i usług dla sprzedawców i konsumentów, oddając władzę z powrotem w ich ręce.

Według doniesień branżowych mediów transakcja kupna Afterpay przez Square to największe przejęcie w historii Australii.

Na koniec marca br. z serwisu korzystało na świecie 199 mln użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?
Materiał reklamowy

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii