SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Elektryczny Jaguar I-Pace oficjalnie zaprezentowany. Do 100 km/h w 4,8 s, zasięg do 480 km

W czwartek wieczorem została zaprezentowana wersja produkcyjna Jaguara I-Pace, pierwszego Jaguara z napędem elektrycznym. Samochód jest wyposażony w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 400 KM. Generują one 696 Nm momentu obrotowego i rozpędzają samochód od 100 km/h w 4,8 sekundy - jednocześnie zapewniając zasięg do 480 km.

- Rozpoczęliśmy od czystej kartki papieru. Chcieliśmy wykorzystać nowe rozwiązania w dziedzinie akumulatorów i połączyć je z zaprojektowaną od podstaw architekturą nadwozia, tak by zoptymalizować osiągi, własności aerodynamiczne oraz ilość miejsca dostępnego wewnątrz pojazdu. Wynikiem naszych prac jest model I-PACE - prawdziwy Jaguar, a jednocześnie pierwszy samochód elektryczny w pełni pomyślany pod kątem zaspokojenia oczekiwań kierowcy”.
„Nabywcy Jaguara I-PACE mogą zapomnieć o takim przeżytku jak stacje benzynowe. Po podłączeniu samochodu do ładowarki na noc, będą codziennie budzić się z ” - mówi Ian Hoban, dyrektor ds. linii modelowej, Jaguar.

NAPĘD ELEKTRYCZNY
Dzięki najnowocześniejszym akumulatorom litowo-jonowym o pojemności 90 kWh, które składają się z 432 ogniw pakietowych, zasięg modelu I-PACE wynosi 480 km (w europejskim cyklu WLTP). Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego (o mocy 100 kW), właściciele będą mogli naładować akumulatory od 0 do 80 proc. w 40 minut. Naścienna, domowa ładowarka prądu zmiennego (7 kW) pozwoli na uzyskanie takiego samego zasięgu w nieco ponad dziesięć godzin.

Gama inteligentnych rozwiązań zwiększających zasięg pojazdu obejmuje także system wstępnego kondycjonowania baterii: po podłączeniu do źródła zasilania, Jaguar I-PACE automatycznie zwiększy (lub obniży) temperaturę akumulatorów tak, aby zmaksymalizować zasięg przed wyruszeniem w trasę.

OSIĄGI
Dwa zaprojektowane samodzielnie przez Jaguara silniki elektryczne - z półosiami przechodzącymi przez korpus silnika, co pozwala zachować kompaktowe wymiary - zostały zamontowane przy każdej z osi. Generują one łącznie 400 KM mocy i 696 Nm momentu obrotowego, zapewniając napęd na wszystkie koła i doskonałą przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni.

Natychmiastowa dostępność momentu obrotowego oraz wysoka sprawność silników elektrycznych gwarantują typowe dla samochodu sportowego osiągi, rozpędzając model I-PACE od zera do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy.

W wykonanym z aluminium i przystosowanym specjalnie do potrzeb pojazdu elektrycznego nadwoziu wykorzystano technologię nitowania i klejenia, która zapewnia lekkość i sztywność konstrukcji. Wraz z pełniącym rolę elementu strukturalnego pakietem akumulatorów, nadwozie gwarantuje sztywność skrętną na poziomie 36 kNm/stopień - jest to najwyższa wartość uzyskana kiedykolwiek w samochodzie marki Jaguar.

Akumulatory są umieszczone centralnie, pomiędzy osiami oraz możliwie jak najniżej. Ich obudowa jest odizolowana od podłogi pojazdu specjalnym uszczelnieniem.

DESIGN
Opływowa, przypominająca nadwozie typu Coupe sylwetka została zainspirowana wyczynowym Jaguarem C-X75. Do jej elementów charakterystycznych należą: krótka, nisko osadzona maska, pełniący rolę spojlera aerodynamicznego dach oraz zaokrąglona tylna szyba. Przesunięty ku przodowi przedział pasażerski (Cab-forward) kontrastuje z kanciastym tyłem, który pozwala na obniżenie współczynnika oporu powietrza do wartości jedynie 0,29 Cd. Aby zapewnić zarówno odpowiedni poziom chłodzenia, jak i korzystne własności aerodynamiczne, aktywne przesłony wlotu powietrza otwierają się, kiedy konieczne jest schłodzenie podzespołów. Poza tym pozostają zamknięte, przekierowując powietrze przez zintegrowany z maską wlot, a tym samym zapewniając jego niezakłócony przepływ wokół sylwetki pojazdu.

Wnętrze zaprojektowano tak, by zapewnić pasażerom jak największą ilość miejsca. Dzięki zaawansowanym materiałom - w tym dostępnej opcjonalnie tapicerce z wysokogatunkowej tkaniny o nazwie Kvadrat - oraz niezwykłej dbałości o szczegóły od razu widać, że mamy do czynienia z prawdziwym Jaguarem.

Choć I-Pace plasuje się segmencie SUV-ów średniej wielkości, dzięki przesuniętej ku przodowi kabinie oraz elektrycznemu zespołowi napędowemu, ilość miejsca we wnętrzu jest porównywalna z dużymi SUV-ami. Pasażerowie podróżujący z tyłu mają 890 mm miejsca na nogi, a za sprawą braku tunelu nad tradycyjną skrzynią biegów, zabudowano przydatny schowek środkowy o pojemności 10,5 litra. Pod tylnymi siedzeniami znajdują się schowki na tablet i laptop, zaś bagażnik ma pojemność 656 litrów (1,453 litry po złożeniu tylnej kanapy).

ŁĄCZNOŚĆ I MULTIMEDIA
I-Pace jest pierwszym modelem Jaguara, w którym zastosowano pokładowy system informacji i rozrywki o nazwie Touch Pro Duo. Wykorzystuje on innowacyjne połączenie ekranów dotykowych, czujników pojemnościowych oraz fizycznych przycisków i jest niezwykle intuicyjny w obsłudze.

Nowy system nawigacji dostosowany do potrzeb samochodu elektrycznego uwzględnia topografię trasy, a także informacje zebrane podczas wcześniejszych podróży, takie jak styl jazdy kierowcy, by niezwykle dokładnie wyliczyć zasięg oraz stan naładowania baterii, zapewniając tym samym kierowcy poczucie pełnego komfortu i spokoju.

Zaawansowany system „Smart Settings” opiera się na sztucznej inteligencji określając preferencje poszczególnych kierowców i dostosowując do nich parametry układu jezdnego oraz konfigurację wnętrza modelu I-Pace.

I-Pace będzie również współpracował w aplikacją Amazon Alexa. Dzięki temu użytkownicy korzystający z urządzeń obsługujących system Alexa będą mogli zapytać o informacje pochodzące z aplikacji Jaguar InControl.

Pierwsze modele I-Pace trafią na polski rynek jeszcze przed wakacjami 2018 roku i będą dostępne w wersjach S, SE oraz HSE. Oferowana będzie także odmiana First Edition, zaś wszystkie wersje będą inspirowane zaprezentowanym pierwotnie pojazdem koncepcyjnym.

WYMIARY

 

Długość (mm)

4,682

Szerokość z/bez lusterek (mm)

2,139/ 2,011

Wysokość (mm)

1,565

Rozstaw osi (mm)

2,990

Rozstaw kół przednich (mm)

1,624 – 1,643

Rozstaw kół tylnych (mm)

1,647 – 1,663

Masa własna (EU, w kg)

od 2,208

Masa własna  (DIN, w kg)

od 2,133

Pojemność bagażnika

656 plus 27 (z przodu)

OSIĄGI I ZASIĘG

 

0-60mph (s)

4.5

0-100km/h (s)

4.8

Prędkość maksymalna (km/h)

200

Zasięg (wg normy WLTP)

do 480km

Dołącz do dyskusji: Elektryczny Jaguar I-Pace oficjalnie zaprezentowany. Do 100 km/h w 4,8 s, zasięg do 480 km

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aZaliż
Widzę tylko jeden problem.
Czy ktoś chciałby mieć Jaguara, który wygląda jak Toyota?
odpowiedź
User
Analityk
A co na to Elon Musk PR-owiec ?
odpowiedź