SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak gazety zarabiają w internecie

Ogłoszenia drobne są najbardziej popularną formą reklamy internetowej wśród firm. Podczas gdy inne sposoby na marketing internetowy wyglądają bardziej seksownie i szykownie, drobne są "jak dobra para dżinsów - niezbędne, podstawowe i stosunkowo niedrogie" - czytamy w raporcie firmy badawczej eMarketer.

Ta popularność drobnych ogłoszeń jest złym sygnałem dla prasy. Dlatego właśnie na amerykańskim rynku internetowym o ten typ ogłoszeń walczą wyspecjalizowane serwisy, jak np. Monster.com, HotJobs.com czy CareerBuilder.com oraz witryny internetowe zwykłych papierowych gazet. Spadek czytelnictwa oraz rywalizacja z internetem o taki segment jak ogłoszenia drobne powodują, że prasa codzienna cierpi w znacznie większym stopniu niż magazyny. Dane firmy Gartner/G2 wskazują, że o ile 20 proc. czytelników prasy twierdzi, że czyta gazety rzadziej niż kiedyś, o tyle w przypadku magazynów mówi tak 15 proc. ich czytelników. Dlatego dzienniki muszą znaleźć sposób na zatrzymanie swoich odbiorców, przyciągając ich m.in. do własnych stron w internecie.

Najbardziej popularnymi witrynami prasowymi w amerykańskiej sieci są serwisy "The New York Times" oraz "The Wall Street Journal". Z badań fokusowych przeprowadzonych przez Newspaper Association of America wynika, że najczęstszym powodem przeglądania internetowej wersji papierowego tytułu jest dodatkowe przeglądanie ogłoszeń. "Jest zatem jasne, że ogłoszenia drobne mogą generować zyski w przypadku witryn internetowych prasy lokalnej" - konkluduje David Haleramn, analityk eMarketera.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jak gazety zarabiają w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl