Prawie dwie trzecie Polaków kupujących online boi się zagranicznych e-sklepów

Spośród konsumentów regularnie robiących zakupy w internecie 64,9 proc. obawia się i unika zakupów w zagranicznych sklepach internetowych - wynika z badania UCE RESEARCH. Obawiają się m. in. problemów ze zwrotem towarów czy bariery językowej.

masz /pap
masz /pap
Udostępnij artykuł:
Prawie dwie trzecie Polaków kupujących online boi się zagranicznych e-sklepów
fot. Shutterstock.com

 Z tego 10,2 proc. robi to z bardzo dużą częstotliwością, 10,9 proc. niezbyt często, 12,1 proc. bardzo rzadko, a 1,9 proc. nie pamięta, czy im się to zdarza. Blisko dwie trzecie - 64,9 proc. respondentów zadeklarowało, że w ogóle nie korzysta z oferty zagranicznych sklepów internetowych.

Badanie wskazało, że konsumenci, którzy nie robią zakupów w zagranicznych e-sklepach, obawiają się przede wszystkim problemów ze zwrotem towarów – 36,7 proc., bariery językowej – 33,4 proc., długiego czasu oczekiwania na produkt – 29,4 proc., wysokich kosztów dostawy – 20,8 proc., a także kłopotów z obsługą posprzedażowej – 18,4 proc.

Jak wskazał Maciej Tygielski z UCE RESEARCH, ekspert rynku e-commerce, część z tych obaw jest zrozumiała. Proces zwrotu może być skomplikowany lub kosztowny, szczególnie w przypadku przesyłek międzynarodowych. Bariera językowa utrudnia zrozumienie opisu produktu, warunków zakupu czy procesu reklamacji. Demotywujący może być również długi czas oczekiwania i wysokie koszty dostawy. 

W opinii Tygielskiego obawy konsumentów najczęściej są jednak na wyrost, bo dzięki nowoczesnym technologiom poziom usług e-commerce bardzo się podniósł. Podkreślił przy tym, że klientom rezygnującym z zakupów w zagranicznych sklepach internetowych umyka wiele dobrych okazji.

Według informacji zawartych w raporcie UCE RESEARCH, nie należy się spodziewać gwałtownych zmian odsetka polskich konsumentów dokonujących transakcji w zagranicznych e-sklepach. "Z jednej strony na wzrost zainteresowania takimi zakupami wpływać będzie rosnąca globalizacja i ułatwienia w międzynarodowym handlu. Z drugiej zaś silny polski e-commerce i poprawa oferty mogą utrzymywać dotychczasowy poziom zakupów wewnętrznych. Odsetek na poziomie blisko 65 proc. może więc pozostać stabilny lub zmieniać się bardzo powoli – wyjaśnił Maciej Tygielski.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie 1007 dorosłych Polaków, którzy regularnie (przynajmniej kilka razy w miesiącu) robią wszelkiego rodzaju zakupy online.

masz /pap
Autor artykułu:
masz /pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych