SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowe stacje sportowe Canal+ już testują

Na satelicie Astra 19,2E są testowane nowe stacje sportowe francuskiego Canal+. Canal+ Sport 360 i Canal+ Foot rozpoczną nadawanie 31 sierpnia. Na razie oba kanały nie są kodowane, ale nadają jedynie materiały promocyjne na temat przyszłej oferty programowej.

Emisja testowa Canal+ Sport 360 Article

Canal+ Foot, który startuje w środę o 19.45 będzie stacją w całości poświęconą rozgrywkom piłkarskim. Jako jedyny kanał we Francji będzie pokazywał wtorkowe mecze Ligi Mistrzów. W ofercie znajdą się też rozgrywki Liga Europy UEFA, Ligi Konferencji Europy UEFA, wszystkie mecze Premier League na wyłączność i dwa spotkania z każdej kolejki Ligue 1 Uber Eats (główny pakiet praw do ligi francuskiej we Francji posiada platforma streamingowa Amazon Prime Video). W ramówce nie zabraknie też magazynów poświęconych piłce nożnej, takich jak „Football day”. Stacja jest dostępna na transponderze 12,012 GHz (polaryzacja V, SR=29500, FEC=3/4).

Stacja Canal+ Sport 360, która oficjalnie rozpocznie działalność w środę o godz. 6,  zastąpiła w ofercie francuskiej platformy cyfrowej Canal+ Decale, który emitował programy z głównej anteny Canal+ z opóźnieniem. W jej ofercie znajdą się transmisje z MotoGP (także testy i kwalifikacje we wszystkich kategoriach), WRC, Ligue 1 Uber Eats, Sail GP, World Padel Tour, Premier Padel, Eurobasket, a także walki bokserskie. Transmisje mają być opatrzone analizami przygotowanymi przez dziennikarzy. Nie zabraknie też produkcji dokumentalnych poświęconych sportowi. Dostęp do obu nowych kanałów będą mieć wszyscy abonenci opcji sport francuskiej platformy Canal+. Kanał korzysta z transpondera 12,090 GHz, polaryzacja V, SR=2970, FEC=2/3.

Kilka tygodni temu stacja Canal+ Sport zadebiutowała w Czechach i Słowacji przy okazji nowego sezonu Premier League. W połowie marca br. ruszył z kolei Canal+ First, który jest dostępny na rynku austriackim.

Przebudowa oferty Canal+

W ostatnich miesiącach z pakietów Canal+ we Francji zniknęły kanały: Penthouse, Trace Latina, Altice Studio i Sciences et Vie. Platforma chciała usunąć więcej stacji, ale ostatecznie porozumiała się z Grupą M6 i Canal+ J, MCM, RFM TV, Tiji, pozostały w ofercie. Operator zawiesił dostęp do kanału erotycznego Jacquie et Michel TV. Powodem było oskarżenie Michela Pirona, właściciela stacji i zarazem strony internetowej z podobnymi treściami o współudział w gwałcie oraz w zorganizowanej grupie przestępczej. 30 sierpnia kończy z kolei nadawanie kanał Clique TV, poświęcony muzyce, grom komputerowym i konsolowym oraz szeroko pojętej rozrywce.

W I półroczu 2022 roku przychody Grupy Canal+ wyniosły 2,873 mld euro, co oznacza wzrost o 3,3 proc. w porównaniu z pierwszą połową ub.r. Nadawca miał 23,9 mln abonentów i subskrybentów. Przed rokiem było to 22,4 mln. Na europejskich rynkach, nie uwzględniając Francji, pozyskał 352 tys. klientów. Wskaźnik EBITA Grupy Canal+ wyniósł 337 mln euro, co oznacza wzrost o 2,1 proc. Przychody zagraniczne Canal+ wzrosły o 4,8 proc. w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2021 roku. Przyczyniły się do tego nowe umowy abonenckie i subskrypcje.

 Po raz kolejny nadawca nie zdradził ilu abonentów i subskrybentów ma nad Wisłą. Podał tylko dane w odniesieniu do francuskiego rynku, państw europejskich poza Francją, Afryki, terytoriów zamorskich i krajów APAC (Azja i Pacyfik). We Francji kontynentalnej Canal+ miał 9,589 mln abonentów i subskrybentów. To wzrost o prawie 700 tys. W krajach europejskich baza abonencka wzrosła 5,457 mln do 5,809 mln. Trudno oszacować ilu spośród 352 tys. nowych klientów to Polacy.

Dołącz do dyskusji: Nowe stacje sportowe Canal+ już testują

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TxT
W Polsce od dłuższego czasu Canal+ zataja informację o faktycznej liczbie abonentów, co jest dosyć zastanawiające.
Niestety twardogłowi z C+ przez swoje błędy i lekceważenie polskiego klienta całkowicie zmarnowali połączony potencjał po fuzjach z Wizją TV (2001) i N-ką (2013) i nigdy nie udało im się przebić Polsatu pod względem liczby abonentów. W obu przypadkach masa niezadowolonych z połączonej oferty klientów odchodziła.
Dzisiaj marka Canal+ zdecydowanie nie jest już symbolem premium jak dawniej. Widać to jaskrawo na przykładzie CANAL+ Kuchnia i CANAL+ Domo, które nie mogą się obyć bez codziennego godzinnego pasma telesprzedaży (Ż E N A D A !!!). Znaczek C+ i telezakupy pasują do siebie jak kwiatek do kożucha.
odpowiedź