Muzo.fm ruszyło z emisją w DAB+ w czterech miastach

W środę 20 kwietnia w południe ruszyła emisja cyfrowa Radia Muzo.fm, należącego do Grupy Polsat. Stacji można słuchać na lokalnych multipleksach w Częstochowie, Poznaniu, Warszawie oraz Katowicach.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
Muzo.fm ruszyło z emisją w DAB+ w czterech miastach

- Zgodnie z planem dziś o godz. 12 uruchomiliśmy emisję w Częstochowie, Poznaniu, Warszawie oraz Katowicach - powiedział nam w środę 20 kwietnia po południu Dariusz Grzywaczewski. Dodał, że w pozostałych dwóch miastach - Rzeszowie i Toruniu - Muzo.fm będzie dostępne w standardzie DAB+ "w najbliższych dniach".

Firma DABCOM jest operatorem MUXRL w Poznaniu (kanał 5C), Warszawie (10B), Katowicach (12C) i Częstochowie (12 D). PFN Infrastruktura prowadzi z kolei analogiczne emisje w Toruniu (6C) i Rzeszowie (9B). Wszędzie tam od początku tego roku uruchamiane są lokalne multipleksy cyfrowego radia. Pierwszy wystartował w Tarnowie 9 stycznia, kilka dni później ruszyły kolejne dwa: w Toruniu i w Rzeszowie. Z kolei na początku lutego uruchomiono multipleksy cyfrowego radia w Częstochowie, Warszawie, Poznaniu i Katowicach.

Spada słuchalność Muzo.fm

Radio Muzo.fm zdecydowało, że nie wystartuje w konkursie na nadawanie na ogólnopolskim multipleksie radia cyfrowego. Podobne decyzje podjęły także Grupa Radiowa Agory i Eurozet. Za to do tego konkursu zgłosiły się nadawca Radia Maryja oraz Grupa RMF. Wnioski złożyły też Grupa ZPR Media i spółka Michała Winnickiego MWE Radio. Ta pierwsza chce nadawać w DAB+ stację pod nazwą Radio Eska, a druga - Mixradio.

Muzo.fm jest nadawane analogowo w dziewięciu miastach (Warszawa, Bydgoszcz, Gdańsk, Kielce, Kraków, Łódź, Olsztyn, Poznań, Wrocław). Według badania Radio Track w okresie od stycznia do marca 2022 r. stacja miała 0,4 proc. udziału w rynku słuchalności radia, wobec 0,6 proc. rok wcześniej.

Spółka Muzo.fm w 2020 r. osiągnęła 6,19 mln zł przychodów od innych spółek z Grupy Polsat Plus, wobec 4,93 mln zł rok wcześniej. Zdecydowaną większość stanowią wpływy od biura reklamy Polsat Media, które zwiększyły się z 5,87 do 6,15 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej