Muzo.fm ruszyło z emisją w DAB+ w czterech miastach

W środę 20 kwietnia w południe ruszyła emisja cyfrowa Radia Muzo.fm, należącego do Grupy Polsat. Stacji można słuchać na lokalnych multipleksach w Częstochowie, Poznaniu, Warszawie oraz Katowicach.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
Muzo.fm ruszyło z emisją w DAB+ w czterech miastach

- Zgodnie z planem dziś o godz. 12 uruchomiliśmy emisję w Częstochowie, Poznaniu, Warszawie oraz Katowicach - powiedział nam w środę 20 kwietnia po południu Dariusz Grzywaczewski. Dodał, że w pozostałych dwóch miastach - Rzeszowie i Toruniu - Muzo.fm będzie dostępne w standardzie DAB+ "w najbliższych dniach".

Firma DABCOM jest operatorem MUXRL w Poznaniu (kanał 5C), Warszawie (10B), Katowicach (12C) i Częstochowie (12 D). PFN Infrastruktura prowadzi z kolei analogiczne emisje w Toruniu (6C) i Rzeszowie (9B). Wszędzie tam od początku tego roku uruchamiane są lokalne multipleksy cyfrowego radia. Pierwszy wystartował w Tarnowie 9 stycznia, kilka dni później ruszyły kolejne dwa: w Toruniu i w Rzeszowie. Z kolei na początku lutego uruchomiono multipleksy cyfrowego radia w Częstochowie, Warszawie, Poznaniu i Katowicach.

Spada słuchalność Muzo.fm

Radio Muzo.fm zdecydowało, że nie wystartuje w konkursie na nadawanie na ogólnopolskim multipleksie radia cyfrowego. Podobne decyzje podjęły także Grupa Radiowa Agory i Eurozet. Za to do tego konkursu zgłosiły się nadawca Radia Maryja oraz Grupa RMF. Wnioski złożyły też Grupa ZPR Media i spółka Michała Winnickiego MWE Radio. Ta pierwsza chce nadawać w DAB+ stację pod nazwą Radio Eska, a druga - Mixradio.

Muzo.fm jest nadawane analogowo w dziewięciu miastach (Warszawa, Bydgoszcz, Gdańsk, Kielce, Kraków, Łódź, Olsztyn, Poznań, Wrocław). Według badania Radio Track w okresie od stycznia do marca 2022 r. stacja miała 0,4 proc. udziału w rynku słuchalności radia, wobec 0,6 proc. rok wcześniej.

Spółka Muzo.fm w 2020 r. osiągnęła 6,19 mln zł przychodów od innych spółek z Grupy Polsat Plus, wobec 4,93 mln zł rok wcześniej. Zdecydowaną większość stanowią wpływy od biura reklamy Polsat Media, które zwiększyły się z 5,87 do 6,15 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?