SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzięki Canal+ w Europie debiutuje kanał zwolenników Trumpa

CNN, BBC World News, France24 i Euronews będą mieć w Europie nowego konkurenta. Między umowie z M7 Group, spółką należącą do Canal+, na kontynencie pojawi się Newsmax, kanał informacyjny krytykowany za skrajnie prawicowe poglądy i rozpowszechnianie teorii spiskowych Donalda Trumpa.

Article

Prawicowy serwis internetowy Newsmax został założony przez Christophera Ruddy'ego w 1998 roku. W 2014 roku uruchomił własny kanał informacyjno-publicystyczny oferowany za pośrednictwem sieci kablowych i platform satelitarnych. Obecnie stacja dociera do 75 mln gospodarstw domowych m.in. dzięki operatorom DirecTV, Dish, Xfinity, aplikacji w systemie operacyjnym Android TV, darmowym usługom Samsung TV+, LG TVs, Roku Channel, YouTube Live i stronie newsmaxtv.com.

Stacja znana z teorii spiskowych

Wraz z prezydenturą Donalda Trumpa Newsmax zyskał na znaczeniu. „The New York Times” określił kanał „potężną siłą w amerykańskiej polityce”. Stacja zatrudniła byłe gwiazdy Fox News, pozycjonując się na prawo od tego konserwatywnego, lightnews’owego kanału. Podczas liczenia głosów po wyborach w 2020 roku Fox News przerwał kontrowersyjne wystąpienie rzeczniczki ustępującego wówczas prezydenta Stanów Zjednoczonych. W tym samym okresie Newsmax mnożył teorie spiskowe na temat fałszerstw wyborczych.

Newsmax promował bezpodstawne zarzuty, że firma Smartmatic zajmująca się maszynami do głosowania i jej konkurent Dominion Voting Systems współpracowały, aby sfałszować wybory przeciwko Trumpowi. Później stacja przyznała, że nie miała na to dowodów i nie ma powiązań z Wenezuelą oraz George'm Sorosem, jak sugerowano.

W listopadzie 2021 roku korespondent Newsmax w Białym Domu Emerald Robinson napisała na Twitterze, że szczepionka Moderna przeciwko koronawirusowi zawiera lucyferazę, żeby śledzić obywateli. Robinson porównała szczepionkę do „Znaku Bestii”, nawiązując do Apokalipsy Św. Jana. Stacja później zdecydowała, że nie przedłuży z nią kontraktu.

Na antenie zwolennicy aborcji nazywani są komunistami. Badanie przeprowadzone przez Center for Countering Digital Hate opisało też Newsmax jako jednego z „dziesięciu marginalnych wydawców”, którzy razem byli odpowiedzialni za prawie 70 proc. interakcji użytkowników Facebooka z treściami, które zaprzeczają zmianom klimatu.

Newsmax zaczyna „globalną ekspansję”

Newsmax, który określa się czwartym pod względem popularności kanałem informacyjnym w USA zapowiedział, że teraz koncentruje się na globalnej ekspansji. Pierwszym krokiem ku temu ma być umowa z M7 Group, spółką należącą do Canal+.

Dzięki umowie z M7 Group w czerwcu Newsmax zadebiutuje w Europie. Stacja będzie dostępna z transpondera M7 Group na Astrze 23,5E. Emisja nie będzie kodowana. Newsmax ma trafić na listy programowe platform: Skylink (Czechy i Słowacja), Canal Digitaal (Holandia) i TV Vlaanderen (Flandria), należących do M7 i nadawanych z Astry 23,5E. Ponadto Newsmax będzie dostępny jako linerany kanał OTT za pośrednictwem platform M7 na Węgrzech (Direct One), w Rumunii (Focussat), Austrii (HD Austria) i Walonii (TéléSAT).

- Witamy Newsmax na pokładzie naszych platform telewizyjnych, umożliwiając kanałowi wejście za jednym razem na wiele rynków europejskich. Dziękujemy Newsmax za zaufanie do naszej firmy i cieszymy się na owocną współpracę w nadchodzących latach - stwierdził Bill Wijdeveld, wiceprezes M7 Group.

- Wybraliśmy M7 jako naszego europejskiego partnera startowego, ponieważ pozwoli nam być natychmiast dostępnym na 7 kluczowych rynkach europejskich. Poza tym obecność na satelicie Astra 23,5E umożliwi dostarczać Newsmax innym operatorom w całej Europie w najlepszej jakości obrazu i dźwięku - mówił Andy Biggers, wiceprezes ds. dystrybucji treści w Newsmax.

Czy kanał pojawi się w Polsce?

Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy polskiego Canal+ po pytaniu o wejście tej stacji do oferty dostępnej w naszym kraju platformy cyfrowej odsyła do samego Newsmax. - Nam nic na ten temat nie wiadomo - zapewnia. Amerykański kanał w sprawie debiutu nad Wisłą na razie milczy. Jeśli nadawca poważnie myśli o globalnej ekspansji, to powinien pozyskać miejsce na transponderach kilku popularnych w tej części świata pozycji orbitalnych: Hot Birdzie 13E ( są tu nadawane polskie platformy Polsat Box, Canal+ i Orange, włoska Sky Italia i stacje RAI), Astrze 19,2E (popularnej wśród niemieckich i francuskich odbiorców) i Astrze 28,2E (pozycji wykorzystywanej w Wielkiej Brytanii i Irlandii).

Po usunięciu z oferty europejskich operatorów Russia Today w europejskich sieciach kablowych pojawiła się luka do zagospodarowania. W Polsce wykorzystał to TVP World, który trafił do wybranych sieci. W naszym kraju zagraniczne kanały informacyjne nie są tak chętnie dołączane do sieci kablowych jak w Europie Zachodniej. Operatorzy płatnej telewizji najczęściej oferują CNN, BBC World News, France24 i Euronews. W przeciwieństwie do zachodu kontynentu, na próżno szukać u nas Fox News, czyli bardziej umiarkowanej wersji Newsmax. Problemy z budową zasięgu, co pokazuje przykład News24, mogą mieć nawet polskie stacje o profilu informacyjnym.

Dołącz do dyskusji: Dzięki Canal+ w Europie debiutuje kanał zwolenników Trumpa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacek
Nazwa mi się kojarzy z Max Tv - też tworzone przez kogoś kiedyś popularnego, teraz wykluczonego.
odpowiedź
User
bardzo dobrze
Dość lewackiej propagandy na jedną nutę.
odpowiedź
User
Tomek
Zapomnialem, ze lewa strona nie jest nigdy skrajna.... CNN lub BBC, w ogole.
odpowiedź