Telewizja Polska zapłaci Emitelowi 276 mln zł za emisję na MUX-6

Telewizja Polska w ramach umowy z Emitelem na obsługę przez cztery lata emisji jej stacji z szóstego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-6) zapłaci 276 mln zł brutto.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Telewizja Polska zapłaci Emitelowi 276 mln zł za emisję na MUX-6
W skład MUX-6 wchodzi m.in. TVP Dokument

Wartość kontraktu Telewizji Polskiej i Emitela to 275,9 mln zł z VAT (243,8 mln zł netto). Operator od początku lutego odpowiada za emisję kanałów TVP z szóstego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.

Na tym multipleksie nadawanych jest obecnie dziewięć stacji: TVP Nauka, TVP Dokument, TVP Kobieta, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Polonia, TVP World, Alfa TVP i Belsat (dwie ostatnie pojawiły się pod koniec stycznia).

MUX-6 jest nadawany w nowym standardzie DVB-T2/HEVC, do stycznia miał charakter testowy, potem ruszyła regularna emisja.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-naziemna-telewizja-cyfrowa-mux-1-mux-2-mux-3-ogladalnosc-styczen-2023-tvp1-polsat-tvp-nauka,7169694129559169a ##

Kanały TVP są też nadawane na trzecim multipleksie naziemnej telewizji. Nadawca kolejną umowę z Emitelem na obsługę emisji przez 10 lat podpisał w 2020 roku. Jej wartość to 783 mln zł.

Obsługa multipleksów naziemnej telewizji to główne źródło przychodów Emitela. W 2021 roku operator osiągnął wzrost przychodów o 8,3 proc. do 485,91 mln zł, z czego 207,7 mln zł pochodziło od nadawców obecnych w DVB-T, głównie Telewizji Polskiej, Cyfrowego Polsatu i TVN Warner Bros. Discovery.

Natomiast od kwietnia do grudnia ub.r. przychody Emitela zwiększyły się rok do roku o 11,5 proc. do 416 mln zł, a zysk EBITDA - o 5,6 proc. do 277 mln zł. Jak podał jego nowy właściciel - fundusz Cordiant, operator ma zakontraktowane zamówienia o  wartości ponad 2,6 mld zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały