SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanał News24 w pierwszym roku emisji miał średnio 102 widzów

Kanał News24 w pierwszym roku nadawania gromadził średnio w każdej minucie 102 widzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

News24 to nowy informacyjny kanał, który oficjalnie został uruchomiony 1 marca 2022 roku o godz. 7.00 (techniczne nadawanie rozpoczęło się w lutym ub.r.). Twórcą stacji jest firma Astro, od lat produkująca teleturniej „Familiada” i nadająca kanał E-Sport TV.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia minutowa widownia News24 od 1 kwietnia 2022 roku (od tego dnia kanał jest objęty monitoringiem NAM) do 26 lutego 2023 roku wyniosła 102 osób. Przełożyło się to na 0,00 proc. udziału w rynku telewizyjnym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej 16-49 oraz w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Jak zapewnia właściciel, News24 jest dopiero na etapie budowania portfolio widzów, m.in. poprzez wchodzenie do coraz to nowych sieci kablowych - stąd takie wyniki. - Mamy też bardzo zadowalające zasięgi w internecie, jeśli wziąć je pod uwagę, stacja dociera do znacznie większej liczby widzów, niż pokazują wskaźniki - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Krajewski, prezes Astro, dodając: - Nie można porównywać naszej oglądalności z kanałami newsowymi, nadającymi od lat. Powoli docieramy do coraz większej liczby telewizji kablowej i co za tym idzie - do coraz nowych widzów.

Kanał News24 w pierwszym roku emisji miał średnio 102 widzów

W kwietniu 2022 roku średni AMR newsowej stacji wyniósł 30 osób. W kolejnych miesiącach kanał News24 notował stopniowo coraz wyższe wyniki - w maju było to 55 osób, w czerwcu - 73 osób, w lipcu - 62 osób, w sierpniu - 130 osób, we wrześniu - 141 osób, w październiku - 131 osób, w listopadzie - 127 osób, w grudniu - 113 osób, w styczniu - 147 osób, a w lutym (do 26.02) - 117 osób.

Spośród poszczególnych dni stacja News24 najchętniej oglądana była 19 września. Tego dnia kanał śledziło średnio 1 114 widzów w 4+ (SHR na poziomie 0,02 proc.).

Za sprzedaż reklam w News24 odpowiada TVN Media. Dystrybutorem treści kanału News24 jest firma Delegata, która wcześniej wprowadzała na rynek między innymi takie polskie kanały jak: ESKA.TV, POLO.TV, Fokus.TV, Vox Music.TV, Hip Hop.TV, Nova.TV, 8TV, Metro.TV, WP.TV.

Od marca więcej luzu na antenie

Wiosenna ramówka News24 przynosi kilka nowości. Jeszcze rok temu nie zmieściłyby się one w formacie stacji, która chciała być ściśle newsowa. Tymczasem od marca w niedzielnym paśmie znajdzie się miejsce dla Zygmunta Chajzera i jego lifestyle’owego programu „Chajzer podaje”. Dziennikarz ma co tydzień porannym paśmie prezentować najnowsze informacje o kulisach życia znanych osób ze świata szeroko rozumianej rozrywki. W programie pojawią się goście, a Chajzer będzie także gotował.

Ale to nie koniec zmian w ramówce. Przewiduje ona także inny nowy format: „News24 Svalbard Extreme Expedition". To codzienne relacje z wyprawy podróżnika Marcina Gienieczki na szczyt Góry Newtona. W soboty kolejna nowość, czyli publicystyczny program „Polska samorządowa”. Będzie on poruszał tematykę regionalną.

Także w sobotę Robert Walenciak i Zuzanna Dąbrowska poprowadzą „Stolik dziennikarski" - podsumowanie tygodnia w polityce, przygotowywane wraz z zaproszonymi do studia gośćmi. Będą nimi publicyści i dziennikarze.

Z kolei Jarosław Szczepański już od marca będzie przygotowywał na antenę codzienny "Komentarz dnia w News24".

News24 będzie chciało się odróżnić

Ryszard Krajewski, prezes Astro, komentując zmiany ramówkowe, mówi portalowi Wirtualnemedia.pl: – Wprowadzamy na antenę nieco lżejsze pozycje, mówiąc metaforycznie „rozluźniamy krawat”. Nie oznacza to, że będziemy sterowali programowo ku bardziej rozrywkowej Superstacji, nadal przygotowujemy solidny kanał newsowy. Jednak doszliśmy do przekonania, że po roku pracy możemy wprowadzić do niego trochę nieco luźniejszych elementów. Właśnie tym będziemy chcieli teraz odróżniać się na medialnym rynku od pozostałych kanałów newsowych.

Stacja chce także mocniej postawić już w najbliższej przyszłości na "nieco bardziej doświadczonych prezenterów i dziennikarzy". – Podobnie jak BBC czy CNN chcemy, by przed kamerami zasiadali nie tylko młodzi ludzie, ale także ci z większym zasobem życiowego doświadczenia. Obdarzeni dużą wiedzą i budzący u odbiorcy zaufanie – podkreśla Krajewski.

Zespołem od startu kanału kierował Andrzej Andrysiak, jednak w maju 2022 roku odszedł z firmy za porozumieniem stron. Jak przekazywała nam wówczas stacja - Andrysiak "spełnił doskonale swoją funkcję, pomagając uruchomić kanał". Po jego odejściu newsroomem zarządzał Jan Pawlicki. Z początkiem br. Pawlicki także pożegnał się ze stacją, która wówczas zlikwidowała stanowisko redaktora naczelnego i podzieliła jego obowiązki pomiędzy redaktorów w newsroomie.

"Spodziewałem się szybszego tempa wchodzenia na rynek"

Co udało się przez ten rok, a co nie wypaliło? – Sukcesem było samo uruchomienie stacji i wejście z nią na rynek. Nie chcę mówić, że coś się nie udało, ale spodziewałem się o wiele szybszego tempa wchodzenia na rynek. Polskim stacjom newsowym niezwykle trudno jest znaleźć się w ofercie naprawdę dużych kablówek, które pozostają w obcych rękach. Jeszcze kilka lat temu ten proces przebiegał o wiele szybciej – podkreśla Ryszard Krajewski, dodając: - To oczywiście nie jest powód do narzekania, nie mamy takich powodów. Utrzymujemy się wyłącznie ze sprzedaży akcji, Astro nie ma ani grosza długu, a nasza sytuacja finansowa jest stabilna.

14 listopada 2022 r. kanał News24 pojawił się na platformie OTT Play Now (pozycja 150), a dzień później,  15 listopada trafił do sieci UPC Polska (dekodery Apollo, Horizon - pozycja 125, dekoder Mediabox - pozycja 166). "W rezultacie, zasięg techniczny kanału News24 wśród sieci kablowych wzrasta pięciokrotnie” - informowała w komunikacie dla inwestorów spółka Astro.

Praca nad kanałem trwała 18 miesięcy

Spółka Astro nad kanałem News24 pracowała półtora roku. Wiosną 2020 roku firma zapowiadała, że prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami, a nowy kanał, emitowany także w internecie, będzie stacją informacyjną wolną od polityki.

W maju 2021 roku redakcja News24 zaczęła już stałą pracę, jej celem w pierwszych miesiącach było „zgromadzenie możliwie największego archiwum z materiałami wideo, które jest niezbędne w pracy stacji informacyjnych”. Start stacji zapowiadano na początek września 2021 roku. W połowie września 2021 roku Astro tłumaczyło, że przyczyną jest to, że w KRS nadal nie zarejestrowano zmian w spółce News12.

Dołącz do dyskusji: Kanał News24 w pierwszym roku emisji miał średnio 102 widzów

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Crusoe
Podziwiać za wytrwałość w marnowaniu kasy, ale kto " bogatemu" zabroni. Niech ta łódeczka dryfuje, może na coś większego po wyborach trafi... Tak mi się skojarzylo
odpowiedź
User
Hugo Steinhaus
Nawet jeśli ogląda 1 widz, to matematycznie nie wychodzi 0% oglądalności. Jest blisko zera, ale nie jest to dokładnie zero. Napiszcie dokładnie - nawet jeśli wychodzi oglądalność na poziomie 0,00001%, albo zaznaczcie w artykule do ilu tysięcznych zaokrąglacie?
odpowiedź
User
Rysio
Taniej by było puszczać to na TikToku
odpowiedź