SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak oglądamy treści wideo?

Konsumpcja treści wideo na różnych platformach jest obecnie zjawiskiem globalnym, któremu bliżej postanowiła się przyjrzeć firma badawcza Nielsen.

Jak oglądamy treści wideo?

W dniach 8 - 26 marca zrealizowała ona badanie na grupie ponad 27 tys. internautów z 55 państw, zadając im pytania na temat sposobów oglądania przez nich treści wideo.

70 proc. ogółu respondentów ogląda materiały wideo w internecie, a ponad połowa robi to w miejscu pracy.

Mobilne wideo jest obecnie oglądane przez 11 proc. badanych. Najwyższy wskaźnik penetracji odnotowano tutaj w regionie Azji i Pacyfiku oraz wśród konsumentów zbliżających się do 30. roku życia. Definicję mobilnego wideo rozszerzają komputery typu tablet. Posiada je lub planuje ich zakup w ciągu najbliższego roku już 11 proc. respondentów.

Powszechną platformą dla konsumpcji wideo jest telewizja. Na wielu rynkach konsumenci na oglądanie jej przeznaczają średnio ponad 4 godziny dziennie. 30 proc. badanych cieszy się wysoką jakością obrazu oglądanego na odbiornikach HD. Małą, ale ważną grupę odbiorców będą mieć telewizory 3D, które posiada lub zamierza w następnym roku zakupić 12 proc. badanych. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też telewizory z dostępem do internetu - ich właścicielami jest lub zamierza w najbliższych dwunastu miesiącach zostać 22 proc. respondentów.

Nielsen przeprowadził swoje badanie również w Polsce. Telewizja dociera u nas do 96,4 proc. respondentów, którzy na jej oglądanie przeznaczają dziennie średnio 4 godziny i 14 minut.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jak oglądamy treści wideo?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl