SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak polscy marketerzy analizują rynek? Częściej, nieufnie i z różnych źródeł

Większość polskich reklamodawców wyznacza cele biznesowo-marketingowe niezależnie od danych z analiz rynku. Przy czym firmy częściej przeprowadzają analizy, bo szybciej zmienia się sytuacja rynkowa.

Z sondażu przeprowadzonego przez dom mediowy MEC wynika, że dla 73 proc. polskich reklamodawców dane z analiz rynkowych są argumentem w dyskusji na temat realności stawianych sobie celów biznesowych oraz identyfikacji przeszkód w ich realizacji. Mniej powszechne jest podejście, w którym dane są twórczo wykorzystywane do kreowania przyszłości i na ich podstawie rzeczywiście świadomie wyznacza się cele. Firmy w tym zakresie kierują się raczej analizą celów osiągniętych w poprzednim roku.

55 proc. marketerów potwierdza, że kryzys miał wpływ na wykorzystywanie danych w firmie. Prawie 40 proc. reklamodawców deklaruje, że częściej przeprowadzają analizy, bo szybciej zmienia się sytuacja rynkowa i z tego powodu mniej ufa danym. 37 proc. firm zbiera również informacje z różnych źródeł, by je uwierzytelnić. Tylko 9 proc. postrzega kryzys jako szansę na poprawienie swojego sposobu wykorzystania danych do prowadzenia biznesu.

Aż jedna trzecia firm zwróciła uwagę, że brakuje narzędzi do integracji danych pozyskiwanych z różnych źródeł. Natomiast 40 proc. reklamodawców przyznało, że pozyskują dane w sposób niezintegrowany, tzn. każdy dział zajmuje się tym osobno.

Badanie zostało przeprowadzone w bieżącym miesiącu przez dom mediowy MEC metodą kwestionariuszy internetowych CAWI wśród 99 polskich marketerów.

Dołącz do dyskusji: Jak polscy marketerzy analizują rynek? Częściej, nieufnie i z różnych źródeł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl