SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Holdingi reklamowe w USA opłacą swoim pracownicom dostęp do aborcji

Amerykańskie oddziały największych holdingów reklamowych w USA - m.in. Publicis, WPP i IPG - zamierzają refundować zabiegi przerywania ciąży pracownicom, jeśli tam gdzie mieszkają będzie to nielegalne. To odpowiedź na obecną sytuację polityczną w USA - niebawem może zostać tam obalone prawo legalizujące przerywanie ciąży, tzw. Roe vs. Wade.

Fot. flickr.comArticle

Kilka dni temu do mediów w USA wyciekła opinia jednego z sędziów Sądu Najwyższego, z której wynika, że sąd wkrótce unieważni przełomowe orzeczenie Roe v. Wade z 1973 roku, które zalegalizowało zabieg przerywania ciąży w całym kraju. Obalenie tego wyroku otworzy drogę legislaturom stanowym do ograniczania prawa do legalnej aborcji.

Dodajmy do tego, że w Stanach Zjednoczonych ubezpieczenie medyczne nie jest zapewniane przez państwo - najczęściej więc opłacają je pracodawcy. Firmy zapewniają pracownikom refundację różnych świadczeń medycznych w zależności od wielkości firmy, wewnętrznej polityki itp.

Zobacz: Spontaniczny Sztab Obywatelski rozkleił w Polsce plakaty „Aborcja bez granic”

Amerykańska branża reklamy reaguje na próbę obalenia Roe vs. Wade

Na sytuację odpowiadają już amerykańskie firmy - niektóre deklarują, że będą pomagać swoim pracownicom zatrudnionym w stanach z najostrzejszym prawem aborcyjnym.

Holding WPP, do którego należą m.in. VMLY&R, Wunderman,  GroupM czy Ogilvy & Mather, zapewni swoim pracownicom dostęp do środków i opieki aborcyjnej. Świadczenia będą dostępne dla zatrudnionych we wszystkich agencjach holdingu w USA.

- Nie znamy jeszcze wszystkich szczegółów ani skutków tych potencjalnych zmian w zakresie praw reprodukcyjnych, ale wiemy, że chcemy, by nasze pracownice miały taki sam dostęp do opieki zdrowotnej niezależnie od miejsca zamieszkania - przekazał w wewnętrznej notce do pracowników Mark Read CEO WPP.

Zobacz: Część marek w sprawie Strajku Kobiet wybrała milczenie

Podczas spotkania zarządu Grupy Publicis jej szef Arthur Sadoun wraz z kierownictwem podkreślił, że koncern nadal będzie wspomagać dostęp do opieki ginekologicznej dla pracowników w USA. Obejmuje to m.in. pomoc w podróży dla osób potrzebujących zabiegu aborcji.

Nad podobnym krokiem zastanawia się kierownictwo holdingu Havas. - Ta ważna rozmowa i potencjalnie historyczna decyzja jest kluczowym tematem dla kreatywnego kierownictwa Havas. Nie ustaliliśmy jeszcze szczegółów, ale rozmawiamy o różnych sposobach wsparcia naszych pracowników - mówią przedstawiciele koncernu.

IPG pracuje nad zaktualizowaniem pakietu świadczeń zdrowotnych pracowników w USA, aby zapewnić finansowanie podróży umożliwiających stały dostęp do opieki zdrowotnej, w tym do opieki aborcyjnej.

Grupa Omnicom od 2006 roku gwarantuje pracownicom świadczenia medyczne związane z reprodukcją, w tym dostęp do zabiegu przerwania ciąży.

- Nadal będziemy dbać o to, by nasi pracownicy mieli dostęp do usług zdrowotnych bez względu na to, gdzie mieszkają w USA - mówi rzecznik firmy.

Ponadto Omnicom rozpoczął w ostatnich dniach w USA kampanię "Happy Forced Mother's Day" ("Szczęśliwego przymusowego Dnia Matki"), wzywającą osoby pro-choice do wyrażenia swego sprzeciwu wobec próby obalenia Roe vs. Wade.

Zobacz: Branża reklamowa i PR wspiera kobiety w walce o ich prawa

W Dentsu opłacane przez firmę świadczenia zdrowotne obejmują zwrot kosztów podróży (w tym transportu, zakwaterowania i posiłków) w celu skorzystania z jakiejkolwiek usługi medycznej, w tym aborcji, która nie jest dostępna w promieniu 50 mil od miejsca zamieszkania.

Dołącz do dyskusji: Holdingi reklamowe w USA opłacą swoim pracownicom dostęp do aborcji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
dobrze, bo mniej lewaków się narodzi.
odpowiedź