SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Twitter z płatną usługą w Polsce. Twitter Blue droższy od Netflixa

Twitter wprowadził w Polsce usługę subskrypcyjną Blue, potwierdzającą autentyczność profili i dającą dodatkowe opcje. Miesięcznie kosztuje ponad 40 zł, czyli więcej niż duża część platform streamingowych.

Odnośnik do Twitter Blue pojawił się u polskich użytkowników platformy w bocznym menu. W ramach usługi użytkownik, który zweryfikował na Twitterze swój numer telefonu i pomyślnie przejdzie potwierdzenie tożsamości, będzie miał niebieski znaczniki z „okejką” na swoim profilu.

Subskrypcja obejmuje też dodatkowe możliwości: edytowanie zamieszczonych już wpisów (maksymalnie pięć razy w ciągu 30 minut), przesyłanie filmów o długości do 60 minut i w jakości 1080p, spersonalizowaną nawigację, czytnik i tworzenie folderów w Zakładek.

Wkrótce mają się pojawić kolejne, m.in. obecność wpisów u góry na listach odpowiedzi, wzmianek i wyników wyszukiwania oraz wyświetlanie o połowę mniej reklam.

Twitter Blue: ceny w przeglądarce i aplikacji mobilnej

W Polsce za Twitter Blue w przeglądarce internetowej trzeba zapłacić 44,28 miesięcznie (36 zł netto plus 23 proc. VAT) lub 461,24 zł rocznie (czyli 38,44 zł za miesiąc), czyli 374,99 zł netto plus VAT.

W aplikacjach mobilnych subskrypcja jest znacznie droższa: 60,27  zł miesięcznie i 633,44 zł za 12 miesięcy.

Twitter Blue jest więc droższy od subskrypcji na większości platform ze streamingiem wideo. Disney+ kosztuje miesięcznie 28,99 zł, HBO Max - 29,99 zł, na Netfliksie za pakiet podstawowy trzeba płacić 29 zł, a za standardowy - 43 zł, a na Playerze podstawowy pakiet bez reklam to koszt 20 zł.

Twittera odwiedza w Polsce ok. 10 mln internautów. W grudniu było to 9,92 mln, każdy spędził na platformie średnio godzinę, 4 minuty i 15 sekund (dane z Mediapanelu). Nie wiadomo natomiast, ilu polskich internautów na niej aktywne konta.

Subskrypcja Twitter Blue została wprowadzona w połowie listopada, ale szybko ją wycofano, ponieważ pojawiło się dużo profili z niebieskim znacznikiem podszywających się pod znane osoby i marki, m.in. firmy Tesla i SpaceX należące do Elona Muska, a także pod samo oficjalne konto Twittera.

Na dobre pojawiła się miesiąc później - najpierw w przeglądarkach, a w aplikacjach iOS i Androida w styczniu. Kosztuje miesięcznie 7,99 dolarów w wersji przeglądarkowej i 11 dolarów w aplikacjach mobilnych.

Twitter ze spadkami reklamowymi, bez 75 proc. pracowników

Usługa Twitter Blue to jeden z pomysłów Elona Muska na zarabianie przez platformę poza rynkiem reklamowym. Po tym jak miliarder przejął ją pod koniec października ub.r. za 44 mld dolarów, zanotowała bardzo duże spadki przychodów reklamowych. Według danych firmy Pathmatics w styczniu promowało się na niej już tylko ok. 40 proc. z tysiąca firm z największymi budżetami.

Twitter zachęcał marketerów na różne sposoby: w grudniu oferował darmowe emisje, a na początku stycznia zapowiedział poluzowanie swoich wytycznych co do reklam politycznych, które wycofano w listopadzie 2019 roku.

Z drugiej strony firma mocno obcięła koszty: w listopadzie pożegnała się z połową z 7,5 tys. pracowników, a w br. przeprowadziła dalsze zwolnienia (w zeszły weekend rozstała się z ponad 200 osobami). Obecnie zatrudnia ok. 2 tys. pracowników.

Elon Musk na początku lutego zapewnił, że chociaż przed Twitterem są dalej wyzwania, to jest w tendencji do osiągnięcia dodatniej rentowności. Szefem firmy zamierza być przynajmniej do końca br.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Przed przejęciem przez miliardera Twitter ponad 90 proc. przychodów osiągał ze sprzedaży reklam. W drugim kwartale ub.r. wpływy platformy zmalały rok do roku o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

Kolejne dane nie są publikowane, ponieważ Twitter po kupnie przez Muska został wycofany z amerykańskiej giełdy.

Dołącz do dyskusji: Twitter z płatną usługą w Polsce. Twitter Blue droższy od Netflixa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tasz
Co to w ogóle za porównanie z cenami subskrypcji platform streamingowych? Co ono ma na celu XD Równie dobrze można napisać, że Twitter blue jest droższy niż kilogram krakowskiej podsuszanej :D
0 0
odpowiedź
User
Helmut Klopp
Musk się lasuje.
0 0
odpowiedź
User
SunerOrLejter
A teraz co się dostaje za te 40 zł? Nic :) Bo wszystko będzie "już wkrótce" :)
0 0
odpowiedź