SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak zdobyliśmy EURO 2012

Grupa Eskadra zrealizowała na zlecenie Sztabu Projektu Euro 2012 kampanię marketingową do organizacji piłkarskich Mistrzostw Europy.

Jednym z kryteriów ocenianych przez UEFA było społeczne poparcie dla organizacji mistrzostw w poszczególnych krajach. Eskadra miała przygotować kampanię, która gwarantowałaby wzrost poparcia społeczeństwa dla organizacji mistrzostw w Polsce i na Ukrainie – podano w komunikacie.

I etap kampanii trwał od października do grudnia 2006 roku i był skierowany do szerokiego grona odbiorców. Swoim zasięgiem kampania objęła teren całego kraju. Niektóre działania zostały skoncentrowane w 8 dużych miastach Polski.

Kampania objęła m.in. działania BTL i ambient media: „Bramki poparcia”, akcja „Post it”, akcja „Szaliki”, flagi sektorowe na stadionach, internet, działania ATL: prasa, outdoor, wsparcie PR, oprawa programowa TVP1, akcja w pociągach PKP i kasach biletowych, konkurs w mediach oraz konkurs rysunkowy w szkołach. Kampanię telewizyjną realizowała w tym okresie agencja Scholz & Friends, a działania PR Alert Media Communications. Wszystkim działaniom towarzyszyło hasło: „Wszyscy kibicujemy Euro 2012!”.

Bramki poparcia ­– na ulicach czterech polskich miast zostały ustawione tzw. „Bramki poparcia”. Wystarczyło przez nie przejść, by w symboliczny sposób oddać głos „ZA” organizacją mistrzostw w Polsce i na Ukrainie. Przez tydzień liczniki odnotowały ponad 700 tysięcy głosów.

Akcja „Post it” – w październiku w wielu miastach Polski zawisło dwa miliony charakterystycznych zielonych karteczek post-it. Umieszczone na nich były hasła wzywające do poparcia idei organizacji mistrzostw w Polsce oraz adres strony www.e2012.org, gdzie każdy mógł podpisać się pod tą inicjatywą. Po raz pierwszy w reklamie wykorzystano na masową skalę popularne w domach i biurach karteczki post-it.

Akcja „Szaliki” – to efektowny i widowiskowy event przeprowadzony na ulicach  stolicy. Osiem tysięcy specjalnie zaprojektowanych i wykonanych szalików promujących wspólną kandydaturę zostało rozdanych zaproszonym do akcji przechodniom. Warszawianie powiązali je w „łańcuch poparcia”, sięgający spod Kolumny Zygmunta aż po palmę na rondzie de Gaulla. Celem wydarzenia było stworzenie gigantycznego szalika, ale także zademonstrowanie społecznego poparcia dla polsko-ukraińskiej inicjatywy.

Drugi etap kampanii odbył się wiosną tego roku. Grupa Eskadra wraz z Ministerstwem Sportu przygotowała specjalny dodatek dotyczący Euro 2012, który ukazał się w Dzienniku i w Fakcie. Ponadto Eskadra przy współpracy ze stroną ukraińską przygotowała prezentację finałową w Cardiff. Agencja zajęła się także produkcją gadżetów oraz koordynacją eventów i działań PR. Współorganizatorem eventu finałowego na Bemowie była firma SOS Music.

Dołącz do dyskusji: Jak zdobyliśmy EURO 2012

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl