SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jaka jest penetracja rynku internetu w Polsce?

Liczba użytkowników szerokopasmowego internetu wzrosła do 7,73 mln na koniec 2007 roku z 3,93 mln rok wcześniej, co oznacza, że penetracja tego rynku wrosła do 33,5% z 28,0% rok wcześniej, podała Telekomunikacja Polska SA (TP SA).

Liczba klientów internetu szerokopasmowego w TP SA wyniosła 2.022 tys. na koniec 2007 roku wobec 1.952 tys. kwartał wcześniej i 1.712 tys. rok wcześniej. Według szacunków spółki, liczba klientów innych operatorów wyniosła na koniec ob. roku 2.578 tys. wobec odpowiednio 2.491 tys. kwartał i 2.213 tys. rok wcześniej, natomiast liczba klientów korzystających z tych usług dzięki umowom bit-stream access wyniosła na koniec grudnia 2007 roku 132 tys.

Udział TP SA w tym rynku wyniósł na koniec ub. roku 51,0% pod względem wartościowym lub 42,7% pod względem wolumenów. Rok wcześniej było to odpowiednio: 51,3% i 43,6%.

Przychody grupy TP SA z internetu szerokopasmowego wyniosły w ub. roku 1,24 mld zł i wzrosły o 5,1% w porównaniu z poprzednim rokiem (w 2006 r. wzrost ten wyniósł 20,3% r/r). Przychody całego tego rynku wzrosły w 2007 roku o 5,7% do 2,42 mld zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jaka jest penetracja rynku internetu w Polsce?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl