SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jaka płeć dominuje w Public Relations?

Profesorowie Romy Fröhlich, Sonja B. Peters i Eva-Maria Simmelbauer z Instytutu Nauki o Komunikacji i Badania Mediów (IfKW) na Ludwig-Maximilians-Universität w Monachium opracowały raport na temat sfeminizowania branży PR.

W Niemczech od zawsze uważano, że w public relations zdecydowanie dominują kobiety. Raport przedstawia jednak inne wnioski. Owszem- zdecydowana większośc osób kształacących się na kierunkach PR to kobiety. Raport potwierdza też obiegową opinię, że kobieca empatia,emocjonalność, intuicja czy wrodzona zdolość do komunkiowania się pomaga kobietom w dobrym starcie w branży. Jednak na dalszym etapie przymioty te mogą czasem wręcz przeszkadzać w karierze.

Na kierowniczych stanowiskach  bardziej liczą się umiejętności przywódcze. To dlatego - zdaniem autorów raportu - mężczyźni znacznie częsciej trafiają na kierownicze stanowiska w branży. Według raportu mężczyźni w public relations zarabiają też znacznie lepiej niż kobiety. Na podobnych stanowiskach wynagrodzenie mężczyzny jest o ok.900 euro wyższe niż kobiety.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jaka płeć dominuje w Public Relations?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl