SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jakie alkohole wręczamy na prezent? Rodzinie wódkę, służbowo whisky

Co piąty (22 proc.) Polak na spotkanie towarzyskie wymagające dania prezentu, wybiera alkohol. Rodzinie i znajomym najchętniej wręczamy wódkę (29,8 proc.), biznesowo wolimy dać whisky (57,3 proc.) - wynika z badania SW Research.

fot. Shutterstock.com Article

W listopadzie bieżącego roku Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research przeprowadziła badanie, którego celem było zdiagnozowanie, co Polacy najchętniej kupują z przeznaczeniem na prezent.

Alkohol (22 proc.) wyprzeda w tym względzie kwiaty (18,1 proc. badanych daje je bliskim, partnerom biznesowym już tylko 11,1 proc.). W przypadku spotkań biznesowych co czwarty badany (25,7 proc.) deklaruje, że nie wręcza przy tej okazji żadnych prezentów.

Jaki alkohol na prezent?

W przypadku spotkań towarzyskich jako najpopularniejszy trunek w prezencie badani wskazali wódkę czystą (29,8 proc.), a następnie wino (26 proc.). Whisky, która przy tego typu okazjach to alkohol „trzeciego” wyboru (19,7 proc.), w przypadku spotkań biznesowych darowana bywa najczęściej. Wybiera ją 57,3 proc. badanych. Rzadziej w takich okolicznościach decydujemy się na koniak (14,3 proc.), wino (9,9 proc.) i wódkę (9,1 proc.).

Czym się kierujemy, wybierając alkohol

Główne kryterium wyboru alkoholu, wskazane przez 40 proc. ankietowanych, to wcześniejsza znajomość konkretnych marek alkoholu.

Drugą istotną przesłanką w tym przypadku jest jakość (26,6 proc). Produkty w opakowaniach okazjonalnych, często wzbogacone o dodatki, które licznie pojawiają się w okresach przedświątecznych, wybiera 13,7 proc. badanych.

Spośród wódek, najchętniej kupujemy na prezent alkohol marki Finlandia (33,7 proc. wskazań),  Wyborowa (8 proc.) lub Pan Tadeusz (7,3 proc.).

Finlandia Vodka okazała się być również najchętniej wybieraną na prezent, który wręczamy przy okazji spotkania towarzyskiego (12,8 proc.). Marką, którą ankietowani wybierają rzadziej jest Żubrówka (9,1 proc.). Za nią znalazła się whiskey Jack Daniel’s (8 proc), która jak wynika ze zrealizowanego badania jest równocześnie najbardziej cenioną marką w swojej kategorii (wskazało ją 25,5 proc.) i najczęściej wybieraną na prezenty biznesowe (20,6 proc.).

Dwa kolejne miejsca w obu przypadkach (ocena jakości oraz przeznaczenie na prezent biznesowy) zajęły Johnnie Walker i Ballantines.

Badania pokazują, że wybierając alkohol na prezent kierujemy się przede wszystkim naszą wiedzą na jego temat. Bo zarówno fakt, że wybieramy marki sprawdzone i cenione, jak i to, że kierujemy się ich jakością, do wiedzy się sprowadza. Cena, jak widać nie gra najistotniejszej roli – mówi Piotr Zimolzak, dyrektor działu analiz w SW Research.

Badanie, którego celem było określenie trendów związanych z zakupem alkoholi, zrealizowane zostało w dniach 20.11-21.11.2018 przez agencję SW Research, metodą wywiadów on-line (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1054 ankiety wśród osób, które ukończyły 18 lat. Kwestionariusz badawczy został przygotowany przez agencję SW Research.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jakie alkohole wręczamy na prezent? Rodzinie wódkę, służbowo whisky

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anielka
Flaszki to nie wypada kupować dla szefa.. bo tak głupio zwyczajnie. My swojemu zamówiliśmy kosz słodyczy i butelkę whisky z poczty kwiatowej. Złożyliśmy się po kilka groszy i tyle. Nie ma co wymyślać ktoś myślał o koszuli ale to nie jest najlepszy prezent moim zdaniem tacie , bratu można kupić szefowi nie za bardzo.
8 8
odpowiedź