Japonia wzywa Facebook do lepszej ochrony użytkowników. 100 tysięcy Japończyków dotknął skandal z Cambridge Abalytica

Władze Japonii zaapelowały do Facebooka o większą staranność w ochronie danych użytkowników oraz lepszym niż dotąd informowaniu ich o kwestiach dotyczących bezpieczeństwa na platformie. To reakcja na ostatnią kradzież informacji o użytkownikach Facebooka oraz wcześniejszą aferę z Cambridge Analytica, która dotknęła ponad 100 tys. internautów w Japonii.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Apel do Facebooka ze strony Personal Information Protection Commission, japońskiego regulatora zajmującego się ochroną danych osobowych jest związany z ujawnieniem w połowie października br. kradzieży danych ok. 30 mln użytkowników serwisu.

Japoński urząd wezwał zarząd Facebooka do lepszej niż dotąd ochrony użytkowników serwisu przed utratą ich wrażliwych informacji, a także do informowania ich na bieżąco o wszelkich szczegółach dotyczących bezpieczeństwa danych. Według regulatora Facebook powinien także ściślej niż do tej pory współpracować z lokalnymi władzami w poszczególnych krajach nad zapewnieniem użytkownikom odpowiedniego stopnia ich prywatności.

Żądania skierowane pod adresem Facebooka są nie tylko efektem ostatniego ataku hakerów, lecz także ujawnionej wiosną br. afery Cambridge Analytica która przejęła dane 87 mln użytkowników Facebooka w celach komercyjnych. Japończycy wraz z instytucjami brytyjskimi badali kulisy tego wycieku i doszli do wniosku, że Facebook nie wykazał się w tej sprawie należytą starannością w ochronie danych użytkowników. W odpowiedzi serwis zapewnił, że usprawni swój system, ujawnił też że ponad 100 tys. użytkowników w Japonii mogło zostać potencjalnie dotkniętych w aferze Cambridge Analytica.

Na razie nie wiadomo ile osób korzystających z Facebooka w Japonii utraciło swoje dane w wyniku ostatniego ataku hakerów. Według danych ujawnionych przez Ministerstwo Cyfryzacji w Polsce takich użytkowników są ponad 93 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"