SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jarosław Kuźniar w radzie nadzorczej Winnicy Zbrodzice. Chce rozwijać enoturystykę

Dziennikarz i biznesmen Jarosław Kuźniar, właściciel biura podróży goforworld.com oraz Voice House zdecydował się zainwestować w Winnicę Zbrodzice - jedną z najstarszych polskich winnic. Celem współpracy ma być rozwój i promocja enoturystyki.

Jarosław Kuźniar, fot. Katarzyna Milewska Article

Firma Jarosława Kuźniara goforworld.com nawiązała współpracę z Winnicą Zbrodzice, biuro podróży dziennikarza i biznesmena ma zajmować się rozwojem miejsca oraz promocją enoturystyki (turystyki winiarskiej) w Polsce.

Kuźniar zdecydował się na wsparcie tego biznesu m.in. w związku w trudną sytuacją w branży turystyki zagranicznej w ostatnich miesiącach. - Kiedy i w jakiej formie wróci turystyka zagraniczna, trudno powiedzieć, ale nasi klienci chcą poznawać świat, odkrywać bliższe miejsca w inny sposób - mówi Jarosław Kuźniar. Współpraca z Winnicą Zbrodzice pozwoli nam zbudować bazę do enoturystycznych wypraw po Polsce - ocenia.

W czasach gdy pandemia koronawirusa doprowadza do częściowego lockdownu świata, zainteresowani podróżami postanowili wybrać nowy kierunek - Polskę. Pomysłem na biznes mają być m.in. weekendowe wypady do winnic oraz okolic, w których są zlokalizowane. - Enoturystyka wydaje nam się naturalną drogą rozwoju polskiego winiarstwa i naszej winnicy a goforword.com, ze względu na swoje doświadczenie w zakresie obsługi ruchu turystycznego - najlepszym partnerem, który pomoże się nam rozwinąć w tym obszarze i z którym wspólnie odniesiemy sukces - uważa Kuźniar.

Jak tłumaczy, chce organizować wyprawy do winnic, tak jak to wygląda na Słowacji czy Węgrzech. - Na wycieczkach odbywałyby się warsztaty czy degustacja wina - chcemy połączyć Polskę "enoturystyczną mapą". Ktoś, kto lubi wino podróżuje między winnicami. Chcielibyśmy dać polskim winnicom szansę stworzenia „polskiej mapy winnic", aby wszyscy mogli na tym wygrać - dodaje.

Dziennikarz objaśnia, że goforworld.com jest biurem, które organizuje podróże zagraniczne, jednak licencja nigdy ich nie ograniczała, mogli organizować wyprawy także do Polski. - Skupialiśmy się wcześniej na zagranicy, a widząc, jak dziś wygląda sytuacja na świecie, chcemy także organizować butikowe wyprawy w Polsce. Taki szlak wina to nisza, chcielibyśmy zacząć od tematycznych wypraw - podsumowuje.

W Polsce swoją działalność zarejestrowało już ponad 330 winnic, z różnych regionów Polski.

Wsparcie marketingowe Kuźniar Media

Agencja kreatywna Kuźniar Media ma także pomóc Winnicy Zbrodzice we wsparciu promocyjno-marketingowym. Firma przygotowała dla niej filmy, zdjęcia, będzie także oferować webinary, m.in. rozmowy z właścicielem winnicy Jackiem Tarkowskim.

- Chcemy zaproponować wszystkim polskim winnicom wspólny projekt marketingowy i promocyjny, pokazać je światu i otworzyć je mocniej na Polaków. Dobry content i współpraca pomogą to mądrze zrobić – zaznacza Kuźniar.

Kuźniar Media i goforworld.com pomaga także winnicy w promocji marki oraz zbiórce pieniędzy na rozwój biznesu poprzez produkcję contentu audio, video, foto oraz dba o jej działania w social mediach.

Zbiórka crowdfundingowa na rozwój biznesu

Winnica Zbrodzice jest zlokalizowana blisko uzdrowiskowej miejscowości Busko-Zdrój, obecnie prowadzi emisję zbiórki crowdfundingowej na kwotę 2,8 mln zł, a zebrane pieniądze ma przeznaczyć na rozwój biznesu - inwestycję w ekologiczną uprawę, nowe technologie, fotowoltaikę, enoturystykę.

"Akcja Winnica" ma już ponad setkę inwestorów, którzy zadeklarowali wsparcie na kwotę ponad 50 tys. złotych. Kampania crowdfundingowa potrwa jeszcze 20 dni (szczegóły inwestycji są dostępne pod adresem akcjawinnica.pl).

- Aby akcja crowdfundingowa cieszyła się powodzeniem, potrzebowała profesjonalnych wideo oraz zdjęć, a robimy to na co dzień jako Kuźniar Media. Obserwując jak pracuje Jacek Tarkowski i jak zmienia się rynek turystyczny w Polsce stwierdziliśmy, że dobrym pomysłem będzie połączenie dwóch aspektów. Jako goforworld.com będziemy mogli organizować wycieczki po polskich winnicach, a drugą kwestią jest produkcja digitalowego contentu dla innych winnic - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jarosław Kuźniar.

Winnica o łącznej powierzchni 2,1 ha działa od 2004 roku. Specjalizuje się w produkcji białego wina Solaris Premium i czerwonego Regent. Jako pierwsza rozpoczęła komercyjną sprzedaż wina w sieciach handlowych w 2009 roku.  

Jarosław Kuźniar w czerwcu ogłosił swoje rozstanie z Onetem, gdzie pracował od 2016 roku. Był tam gospodarzem pasma „Onet Rano”. Jeszcze jesienią 2018 roku założył agencję komunikacji Kuźniar Media. Od lat prowadzi także biuro podróży pod marką Goforworld. W tym roku postanowił także uruchomić nową platformą Voice House, studio produkcyjne tworzące m.in. podcasty i videocasty.

Przed pracą w Onecie Jarosław Kuźniar był przez 9 lat związany z Grupą TVN, gdzie prowadził m.in. poranne pasmo „Wstajesz i wiesz” w TVN24, a przez ostatni rok „Dzień Dobry TVN”. Wcześniej pracował m.in. w Radiu Sudety, Radiu Wrocław, radiowej Trójce i Radiu Zet.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jarosław Kuźniar w radzie nadzorczej Winnicy Zbrodzice. Chce rozwijać enoturystykę

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Llo
O, właśnie, Kuźniar powinien być twarzą Winnicy Zbrodzice. Świetny wybór
17 4
odpowiedź
User
Llo
O, właśnie, Kuźniar powinien być twarzą Winnicy Zbrodzice. Świetny wybór
8 2
odpowiedź
User
Ano
I kolejny biznes oparty na zbiórce... niesamowite, naprawdę tak ludzie wpłacają na te zbiórki?
30 0
odpowiedź