SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jedna piąta Polaków planuje zastąpienie kablówki streamingiem wideo. Większość nie chce płacić więcej niż 29 zł miesięcznie

Ponad 19 procent Polaków rozważa możliwość rezygnacji z płatnej telewizji na rzecz serwisów VOD – wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Przy wyborze dostawcy usług streamingowych najważniejsza jest cena subskrypcji, a nowi użytkownicy platform wideo nie chcą płacić za nie więcej niż 29 złotych miesięcznie.

Article

Informacje na temat korzystania przez użytkowników w Polsce z płatnych usług telewizyjnych i platform VOD znalazły się w opublikowanym przez UKE najnowszym badaniu konsumenckim.

Badanie przeprowadzono w listopadzie 2019 r. na próbie 1,6 tys. osób metodą CAPI (wywiad indywidualny wspomagany komputerowo).

Jedna piąta zrezygnuje z kablówki

Według sondażu UKE blisko co piąty użytkownik płatnej telewizji kablowej lub satelitarnej (19,4 proc.) rozważa całkowitą rezygnację z usług tradycyjnej telewizji na rzecz internetowych serwisów wideo. Nieco bardziej skłonni do tego typu decyzji są mężczyźni.

Z kolei jedynie 15,1 proc. respondentów korzystających z płatnej TV zdecydowałoby się na dodatkową subskrypcję wideo. Największy odsetek respondentów wybrałby pakiet do 29 zł (42,3 proc.).

Najpopularniejsze filmy, najważniejsza cena

Zgodnie z raportem użytkownicy serwisów wideo korzystają z subskrypcji dziennie średnio przez 1,8 godziny, natomiast w tygodniu zajmuje im to 12,7 godzin.

Abonenci korzystający z usług wideo w internecie najczęściej oglądają filmy (73,4 proc.) i seriale (61,1 proc.). Respondenci najrzadziej oglądają magazyny telewizyjne (6,4 proc.) oraz programy publicystyczne (5,4 proc.).

Dla użytkowników najważniejszy czynnik podczas wyboru dostawcy usługi wideo to cena za subskrypcję (52 proc.). W dalszej kolejności wskazywano elastyczność wyboru oferowanych treści (38,4 proc.), oferowane treści (35.,3 proc.) oraz czas trwania umowy (32 proc.).

Według analiz najbliższe plany respondentów w okresie 12 miesięcy w odniesieniu do TV wskazują brak zmian w tym zakresie (40 proc. badanych odpowiedziało: Posiadam wyłącznie telewizję kablową/satelitarną i nie planuję zmian w usługach). Niemal 40 proc. respondentów ma trudność w udzieleniu odpowiedzi na pytanie o najbliższe plany dotyczące usług OTT oraz TV.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jedna piąta Polaków planuje zastąpienie kablówki streamingiem wideo. Większość nie chce płacić więcej niż 29 zł miesięcznie

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Eh
Kłamstwo - z raportu nie wynika, że 1/5 Polaków, a raczej użytkowników pay-tv.
0 0
odpowiedź
User
Netflix wydaje 2 mld dol.na marketing
Przecież na tym Netflixie są prawie same odtwarzane śmieci. Jak to porównać do TV w której niemal "żyje" całe społeczeństwo.. Wydarzenia sportowe, newsy, relacje na żywo, koncerty. Ludzie zdurnieli albo efekt lemingozy.
5 6
odpowiedź
User
ps lub tw
Kolejny "twórca artykułów internetowych" o pseudonimie ps, (post scriptum? - tylko gdzie jest tekst zasadniczy?) pisze tekst reklamowy.
Polacy rzeczywiście rezygnują z płatnej telewizji, ale na rzecz naziemnej telewizji cyfrowej, lub korzystają z darmowej wersji NTC przy kupnie internetu w UPC (darmowe 34 kanały) . Nie wiemy czy takie pytanie w badaniu padło, a powinno.
Nie wiemy też, czy te 1600 osób to abonenci kablówek i tvsat, czy jest to populacja ogólna biorąca udział w badaniu; w takim wypadku osób badanych by była mniej niż połowa z tej liczby, a to już może skutkować inną interpretacją wyników.
Tekst reklamowy powinien być czytelnie oznaczony; mamy zdjęcie z Netflixem w roli głównej, ale to chyba nie wystarczy.
0 1
odpowiedź
User
Bingo
O, dział marketingu się odezwał :)
2 0
odpowiedź
User
pfft
Przecież na tym Netflixie są prawie same odtwarzane śmieci. Jak to porównać do TV w której niemal "żyje" całe społeczeństwo.. Wydarzenia sportowe, newsy, relacje na żywo, koncerty. Ludzie zdurnieli albo efekt lemingozy.



Hahaha, taktak, napewno, "całe społeczeńśtwo" "żyje" tym co mu Solorz albo Kurski zafunduje. Z pewnością. Folwark sie kończy.
4 2
odpowiedź