SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jedynka, Trójka i Tok FM podwoiły wpływy reklamowe

W kwietniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam o ponad połowę więcej niż rok wcześniej. Publiczne Jedynka i Trójka oraz Tok FM zanotowały wzrosty wpływów reklamowych przekraczające 100 proc.

Jedynka, Trójka i Tok FM podwoiły wpływy reklamowe

Jak pokazują dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, cennikowe przychody reklamowe polskich stacji radiowych w kwietniu br. były o 54,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Licząc z autopromocją wzrost tych wpływów w skali roku wyniósł 54,7 proc., podczas gdy wydatki na autopromocję zwiększyły się o 59,8 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej

Wśród poszczególnych stacji największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych - wynoszący dokładnie 159,3 proc. - zanotował Program I Polskiego Radia. Natomiast Tok FM (Agora) zarobiło z reklam o 129,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a Program III Polskiego Radia - o 113,6 proc. więcej.

>>> Reklama w I kwartale: radio mocno w górę, telewizja w dół (raport)

Prawie dwukrotnie zwiększyły się w skali roku wpływy reklamowe RMF FM, Złotych Przebojów Pogody Warszawa i Złotych Przebojów Poznań (dwie ostatnie stacje należą do Agory). W przypadku tych rozgłośni wzrosty wyniosły - odpowiednio - 81,1 proc., 77,6 proc. i 90,9 proc.

>>> Rekordowy spadek RMF FM, zyskują Trójka i Radio ZET

>>> Zyskują Eska i rozgłośnie regionalne, traci Planeta

Więcej niż w kwietniu ub.r. zarobiły z reklam również Eska Wrocław - o 35,7 proc., Eska Warszawa - o 22,1 proc. i Eska Poznań (wszystkie te stacje należą do Grupy Radiowej Time) - o 13,1 proc., a także Radio ZET (Eurozet) - o 16 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  IV.2011 IV.2010
RMF FM 82 373 050 zł 45 482 055 zł
Radio ZET 37 209 121 zł 32 080 300 zł
Program III Polskiego Radia 10 428 860 zł 4 883 315 zł
Program I Polskiego Radia 5 328 690 zł 2 055 110 zł
Eska Wrocław 4 585 884 zł 3 378 286 zł
TOK FM 3 992 855 zł 1 738 685 zł
Eska Warszawa 3 896 500 zł 3 190 620 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 3 695 211 zł 2 080 103 zł
Eska Poznań 3 353 738 zł 2 964 183 zł
Złote Przeboje Poznań 2 785 911 zł 1 459 249 zł
monitorowane stacje razem 244 332 893 zł 158 143 975 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 252 229 169 zł 163 086 457 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja 7 896 276 zł 4 942 482 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jedynka, Trójka i Tok FM podwoiły wpływy reklamowe

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rafal
Przewaga RMFu na Radiem Zet jest przerazajaca. Dawne czasy Radia Zet juz nie wroca
8 8
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
Żadna kasa nie pomoże. Program tej stacji to dno i pół metra mułu.
8 8
odpowiedź
User
sun
hm, a co to w takim razie robi logo rmfu?
8 8
odpowiedź
User
sun
cofam, umknęła mi tabelka, choć nie wiem, jak to możliwe..
8 8
odpowiedź
User
Korbik
No tak, ale z czego tu się cieszyć, bo chyba nie z tego, że w stacjach radiowych jest coraz więcej reklam, a coraz mniej muzyki, o solidnych prowadzących nie wspominając?! Czy ładowanie reklam na antenę stacji Polskiego Radia jest aby "częścią misyjną Radia Publicznego"? Zapewne nie, z drugiej strony wpływy z abonamentu są coraz niższe, a z innej perspektywy, to stacje komercyjne nie mają żadnych dotacji i muszą sobie radzić, coś jest "nie teges" moim zdaniem.
8 8
odpowiedź