Jerzy Owsiak odpowiada Republice i wPolsce24. „Tego się spodziewaliście?”

Szef Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jerzy Owsiak podkreślił, że ostatnie ataki na niego i WOŚP, m.in. na antenie TV Republika i telewizji wPolsce24, przyniosły efekty odwrotne do zamierzonych. – W tym samym czasie Wy zbieracie pieniądze na nowe studio, a my na sprzęt dla onkologii i  hematologii dziecięcej – zauważył.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Jerzy Owsiak odpowiada Republice i wPolsce24. „Tego się spodziewaliście?”

We wpisie zamieszczonym w sobotę na swoim profilu facebookowym Jerzy Owsiak przywołał dane mówiące o tym, że ekwiwalent reklamowy materiałów o nim i Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy w TV Republika i telewizji wPolsce24 wyniósł 3,85 mln zł.

– Takie dane podał Instytut Monitorowania Mediów w raporcie na zlecenie Fundacji Basta. Od 1 do 12 stycznia ogrom złych newsów i ani jednego pozytywnego – zaznaczył.

Swój wpis Owsiak skierował do „TV Republika, wPolsce24 i innych nieprzychylnych!” – Wasza wściekła, zła i pełna nienawiści kampania strachu do Orkiestry przyniosła jeden, dla Was bardzo zaskakujący, a dla nas do przewidzenia efekt – podkreślił.

Co to za efekt? – Jutro gramy finałowo, a na naszym koncie już 38 392 158 milionów złotych (ponad 5 milionów więcej niż rok temu o tej porze) deklarowanych i faktycznych wpłat. Przy wielu takich aktywnościach informacja od darczyńców, że spotykając się z takim hejtem, dają drugie tyle – opisał. – Tego się spodziewaliście – spytał.

Owsiak wytyka Republice i wPolsce24 zbiórki od widzów

– W tym samym czasie Wy zbieracie pieniądze na nowe studio, a my na sprzęt dla onkologii i hematologii dziecięcej - zauważył Jerzy Owsiak.

Telewizja Republika na początku stycznia zaczęła promować akcję „Nie daję Owsiakowi, wspieram Republikę”. Zaznaczono, że to oddolna inicjatywa Klubów „Gazety Polskiej”, stanowiąca „kolejne wsparcie tysięcy widzów naszej stacji, którzy codziennie wspierają nas na różne sposoby i jak mogą, promują stację wszędzie, tam gdzie potrzeba”.

W połowie stycznia stacja zaczęła kolejną zbiórkę od widzów promowaną na swojej antenie: 500 tys. zł na „system ochrony przed bodnarowcami”. Pozyskała już tę kwotę. Z kolei telewizja wPolsce24 Natomiast wPolsce24 jest w trakcie zbiórki 920 tys. zł na nowe kamery.

– A teraz ważna uwaga! Chcecie uzbierać na to studio, to przypatrzcie się jak My, czyli Polacy, tu nad Wisłą i na całym świecie to robimy! Będzie trudno, ale spróbujcie ogarnąć te kolory, radość, zaangażowanie, wolontariat i empatię! I nie próbujcie przeszkadzać! – zaapelował szef WOŚP.

Zwrócił uwagę, że wiele osób uczestniczyło w sobotnim biegu „Policz się z cukrzycą!” – To dla zdrowia ducha i ciała! To nie akademia ku czci! To czysta radość! I nawet jeśli w Finale zbierzemy może dwa razy tyle, a może trzy razy tyle, co mamy dzisiaj, to co do grosza, jak zawsze, wydamy wszystkie pieniądze na sprzęt. Z którego także Wy i Wasi nielubiący nas ziomale będą korzystać! - zapewnił.

– Przepraszam wszystkich dobrych ludzi, którzy wystawili swoje granie, pomysły i licytacje, a do których brudny paluch nienawiści wrzucił tam swoje trzy grosze! Nie damy się! Jutro zagramy jak nigdy!!! Kocham Was i już! - dodał Jerzy Owsiak.

Hasłem 33. Finału WOŚP, który odbędzie się w niedzielę 26 stycznia, jest "Bezpieczeństwo i zdrowie dzieci". Po raz piąty fundacja zamierza tego dnia zbierać pieniądze na zakup sprzętu dla klinik onkologicznych. Dotąd temu celowi poświęcone były zbiórki w latach: 1995, 2009, 2010 i 2015. W ręce lekarzy trafiło ponad tysiąc urządzeń, m.in. 93 ultrasonografy, trzy rezonanse magnetyczne i sześć tomografów komputerowych. Była to pomoc o wartości 107,8 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu