Jerzy Szulwic i Grzegorz Wanio za 425 tys. zł kupili resztę udziałów Digital Avenue

50 proc. udziałów Digital Avenue sp. z o.o. (to wydawca serwisów Styl.fm, Zaradnakobieta.pl, Fotosik.pl i Dziecko.fm) zostało kupione przez Jerzego Szulwica i Grzegorza Wanio od spółki Digital Avenue SA za 425 tys. zł. Menedżerowie pod koniec sierpnia br. przejęli już 50 proc. udziałów firmy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Jerzy Szulwic i Grzegorz Wanio za 425 tys. zł kupili resztę udziałów Digital Avenue
Jerzy Szulwic

Sprzedaż przez Digital Avenue SA pozostałych 50 proc. udziałów Digital Avenue sp. z o.o. stanowi wcześniejszą realizację umowy inwestycyjnej zawartej w sierpniu br.

Zapisano w niej, że jeśli Jerzy Szulwic i Grzegorz Wanio zdecydują się na kupno tych udziałów w ciągu najbliższego roku, zapłacą 500 tys. zł, a jeśli w ciągu kolejnego roku - 700 tys. zł. Mogli też zdecydować się na przejęcie połowy tych walorów w ciągu roku za 250 tys. zł i połowy później za 350 tys. zł.

Digital Avenue z o.o. to zorganizowana część spółki Digital Avenue SA notowanej na warszawskiej giełdzie. Należą do niej serwisy lifestylowe Styl.fm, Zaradnakobieta.pl, Fotosik.pl i Dziecko.fm.

W maju ub.r. Digital Avenue zaczęła rozmowy dotyczące sprzedaży jej zorganizowanej części przedsiębiorstwa tureckiej spółce Onedio Bilisim Yazilim Medya Teknoloji Sanayi ve Ticaret. Na początku września umowę z wydawcą na obsługę reklamową jego serwisów wypowiedziała sieć Ströer Digital Media. W październiku ub.r. zmienił się prezes Digital Avenue - Piotra Bocheńczaka zastąpił Mariusz Obszański, jeden z głównych akcjonariuszy spółki.

Wraz z zawarciem umowy inwestycyjnej Jerzy Szulwic i Grzegorz Wanio zobowiązali się pożyczyć Digital Avenue sp. z o.o. 240 tys. zł, a Szulwic został prezesem firmy. Za pierwsze 50 proc. jej udziałów zapłacili 60 tys. zł.

Digital Avenue ze spadkiem wpływów i wzrostem straty

W trzecim kwartale firma Digital Avenue SA zanotowała jedynie 4,9 tys. zł wpływów sprzedażowych i 40 tys. zł straty netto, wobec 262,8 tys. zł przychodów i 32,4 tys. zł straty rok wcześniej. W ujęciu trzech kwartałów jej wpływy zmalały rok do roku z 832,7 do 270,5 tys. zł, a strata netto wzrosła z 75,5 do 253,4 tys. zł.

W środę na koniec sesji giełdowej kurs giełdowy Digital Avenue SA wynosił 15 groszy, co daje kapitalizację spółki w wysokości 1,91 mln zł. Firma jest notowana na rynku giełdowym NewConnect od 12 lat.

grafika

Jerzy Szulwic z doświadczeniem w wydawnictwach

Kim są nowi właściciele Digital Avenue? Grzegorz Wanio to prawnik, pracuje jako partner zarządzający w kancelarii Everberg. Specjalizuje się w doradztwie prawno-biznesowym w zakresie przejęć i fuzji.

Jerzy Szulwic jest związany z branżą mediów od ponad 20 lat. W latach 1995-1997 był dyrektorem zarządzającym Hearst Marquard Publishing, a w latach 1998- 2009 pracował w Wydawnictwie Bauer, jako dyrektor wydawniczy i wiceprezes odpowiadał za trzy segmenty prasy, w tym wprowadzanie nowych tytułów.

Potem był m.in. prezesem Wydawnictwa Zwierciadło, a w 2013 roku zaczął pracę jako digital director w PMPG Polskie Media.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały