Juniper: mobilna bankowość wygeneruje 90 mld SMS-ów rocznie

Do 2015 roku usługi mobilnej bankowości wygenerują blisko 90 miliardów wiadomości SMS rocznie, w porównaniu do 30 miliardów w roku bieżącym.

km
km
Udostępnij artykuł:

Do tego trzykrotnego wzrostu, który w efekcie przełoży się na jedną wiadomość otrzymywaną co dwa dni przez użytkownika, mają się przyczynić nowe rodzaje powiadomień SMS w ramach mobilnej bankowości - prognozuje firma badawcza Juniper Research.

Firma przeprowadziła badanie wśród dostawców mobilnej bankowości, z którego wynika że oprócz podstawowych informacji o stanie konta zamierzają oni zaoferować nowe usługi oparte na wiadomościach SMS. Chcą je wykorzystać do szybszej komunikacji z klientami ubiegającymi się przykładowo o kredyt lub chcących zastawić dom pod hipotekę.

Dla banków wiadomości SMS są też sposobem na znaczącą poprawę jakości obsługi klienta, przy jednoczesnym wyeliminowaniu kosztów związanych z prowadzeniem call centre.

Z badania Juniper wynika również, że jakąś formę mobilnej bankowości oferuje obecnie ponad 80 proc. banków. Firma przewiduje również, że w 2015 roku regionem z najwyższym wskaźnikiem penetracji użytkowników tego typu usług będzie Europa Zachodnia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem