SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

K2 Holding z większym zyskiem, spadek u agencji marketingowych

W zeszłym kwartale K2 Holding, bez przeznaczonego do sprzedaży pionu marketingowego, osiągnął wzrost przychodów pro forma o 37 proc. do 16,08 mln zł i zysku netto z 1,11 do 1,75 mln zł. Pogorszyły się natomiast wyniki segmentu marketingowego.

O 37 proc. przychody K2 Holding zwiększyły się bez ujęcia wyników sprzed roku firmy Oktawave, sprzedanej w połowie ub.r. Netii za 33,7 mln zł.

Obecnie zdecydowaną większość działalności K2 Holding stanowi spółka Fabrity oferująca usługi z zakresu tworzenia oprogramowania, doradztwa i projektów informatycznych. Jej kwartalne przychody poszły w górę rok do roku z 11,68 do 15,84 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA z 1,22 do 1,65 mln zł.

- Wzrosty prezentowane przez spółkę Fabrity wynikają przede wszystkim z kontynuacji i rozwoju współpracy z wieloletnimi klientami spółki. Przyczyniło się do nich także istotne poszerzenie skali kooperacji z agencją Frontex oraz skuteczne pozyskiwanie nowych klientów, dzięki zbudowanym w 2022 roku procesom marketingu i sprzedaży - opisał K2 Holding, podając przed tygodniem swoje szacunkowe wyniki z zeszłego kwartału.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z kolei segment marketingowy, obejmujący agencje K2 Create i K2 Precise, zanotował spadek wpływów z 19,44 do 14,25 mln zł, a jego skorygowany zysk EBITDA zmalał z 797 do 585 tys. zł.

- W minionym kwartale obserwowaliśmy zmianę struktury przychodów w segmencie marketingowym. Zmniejszył się udział kampanii zamawianych w mediach oraz skala produkcji zewnętrznych, natomiast zwiększył się udział usług cyfrowych – SEO, social media, martech. Konsekwencją tej zmiany był spadek całkowitych przychodów w związku ze zmniejszeniem wydatków refakturowanych do klientów. Dodatnia rentowność wskazuje jednak na siłę naszych biznesów, nawet w niesprzyjającym otoczeniu rynkowym - wyjaśnił w komunikacie prasowym Paweł Wujec, prezes K2 Holding.

Bez uwzględnienia pionu marketingowego zysk operacyjny K2 Holding zwiększył się z 1,18 do 1,61 mln zł, a zysk netto - z 1,11 do 1,75 mln zł.

K2 Holding na giełdzie: rekordowy wzrost i dywidenda

Kurs akcji K2 Holding w ostatnich tygodniach wyznaczał swoje historyczne maksima. Od początku stycznia br. urósł o 26 proc., a przez minione 12 miesięcy o 78 proc.

Przy kursie 34,40 zł z zamknięcia sesji w czwartek kapitalizacja spółki wynosiła 84,9 mln zł. W ub.r. firma przekazała inwestorom aż 19,47 mln zł dywidendy (po 8,40 zł na akcję), z czego 4,63 mln zł to zaliczka na tegoroczną dywidendę.

Dołącz do dyskusji: K2 Holding z większym zyskiem, spadek u agencji marketingowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl