SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

K2 i jej szefowie nie pozwą dziennikarza „Gazety Wyborczej” za „nazistowski autobus”

Ani agencja K2, ani jej dyrektorzy Łukasz Lewandowski i Arek Szulczyński nie zamierzają pozywać dziennikarza „Gazety Wyborczej” Grzegorza Sroczyńskiego za określenie przygotowanego przez firmę spotu „Smutny autobus” mianem „nazistowskiego”. - Wpis blogowy Janusza Żebrowskiego w tej sprawie prezentuje jego prywatne stanowisko - podkreśla firma.

Article

W zeszłym tygodniu Grzegorz Sroczyński w felietonie na łamach „Dużego Formatu”, reporterskiego dodatku „Gazety Wyborczej”, stwierdził, że w spocie „Smutny autobus”, który agencja K2 przygotowała dla Ministerstwa Spraw Węwnętrznych, „nie ma nic, co nie ucieszyłoby Goebbelsa” oraz że „film jest w gruncie rzeczy nazistowski”. Łukasza Lewandowskiego i Arka Szulczyńskiego (wiceprezesa i dyrektora kreatywnego K2) wyśmiał natomiast jako 40-letnich hipsterów bez wrażliwości.

W odpowiedzi Janusz Żebrowski, współzałożyciel i do listopada ub.r. prezes K2, obecnie będący udziałowcem i członkiem rady nadzorczej firmy, w poniedziałek na swoim blogu stwierdził, że tekst Sroczyńskiego jest paszkwilem, przypomina swastykę narysowaną na murze i że jeśli dziennikarz nie przeprosi za nazwanie spotu „nazistowskim”, zostanie pozwany do sądu (przeczytaj więcej na ten temat).

Przy czym procesu Grzegorzowi Sroczyńskiemu nie zamierza wytaczać sama agencja K2 ani Łukasz Lewandowski i Arek Szulczyński.

- W swoim wpisie na blogu Janusz Żebrowski zajął prywatnie stanowisko. Zresztą na blogu, zaznacza, że pisze „o biznesie interaktywnym z fotela byłego prezesa K2 Internet SA” - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Krajenta, dyrektor ds. marketingu i PR. - Arek i Łukasz nie zamierzają składać prywatnych pozwów. Uwagi nazistowskie i „o brodach” są tak absurdalne, że nie chcą oni ich komentować - dodaje.

Dyrektorzy K2 podtrzymują argumenty, dla których wybrali taką konwencję i scenariusz spotu „Smutny autobus”. - Wiemy, że najlepiej oddziaływają silne emocje. Wywoływanie pozytywnych uczuć do antybohatera jest zabiegiem, który niejednokrotnie w historii reklamy potrafił skupić uwagę widza. Reklamy tego typu zawsze polaryzują publiczność - tłumaczy Arek Szulczyński.

- Chcieliśmy zderzyć sentyment i ciepłe uczucie z bardzo realistyczną odpowiedzialnością rodzicielską. W taki sposób stworzyliśmy zdezelowany Smutny Autobus jako przeciwwagę do nowego i przede wszystkim sprawnego pojazdu - dodaje Szulczyński. - Wierzymy, że poprzez kontrowersyjną historię komunikat na stałe zapadnie w pamięci. Pragniemy wesołych, nowych, bezpiecznych autobusów na drogach. Pragniemy bezpieczeństwa dla naszych dzieci i dla nas samych - podkreśla.

Spot „Smutny autobus” od 22 czerwca zanotował na YouTubie 1,7 mln odtworzeń, zbierając 5,6 tys. „łapek w górę” i 24,1 tys. „łapek w dół”. Dodawanie komentarzy pod filmikiem zostało zablokowane.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: K2 i jej szefowie nie pozwą dziennikarza „Gazety Wyborczej” za „nazistowski autobus”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Ten spot powinien zniknąć z sieci.
30 14
odpowiedź
User
x
Wyborcza niestety ma rację - ten spot jest za okrutny w połączeniu ze stylistyką animacji kierowanej do dzieci. Czy K2 w ramach kampanii np. przeciwko wściekliźnie bohaterem spotu uczyniłaby smutnego liska albo pieska? I pokazałaby, co z nimi robi weterynarz?
23 16
odpowiedź
User
Pedro
Spot jest beznadziejny - jest jedną wielką pochwałą wykluczenia i dyskryminacji wg następującego scenariusza: jeśli ktoś (w tym wypadku coś) jest stary brzydki i zepsuty (schorowany?) to zasługuje tylko na odrzucenie i pogardę ze strony tych fajnych, którzy są młodzi i ładni. W najlepszym wypadku może sobie popełnić samobójstwo, co wszystkim sprawi przyjemność. Ohydny przekaz. Jeśli goście z K2 tego nie widzą, to świadczy to tylko o ich wrażliwości. Nie wiem czy spot jest "nazistowski" ale na pewno bazuje na najobrzydliwszych uprzedzeniach.
22 14
odpowiedź
User
jak
Wiemy, że najlepiej oddziaływają silne emocje. Wywoływanie pozytywnych uczuć do antybohatera jest zabiegiem, który niejednokrotnie w historii reklamy potrafił skupić uwagę widza.

Dajcie spokój. Wasz spot jest do dupy razy wysokość K2. Jakby był dobry to byście się nie musieli tłumaczyć o co w nim do jasnej cholery chodziło.Przyznajcie sami przed sobą wreszcie, że spieprzyliście.
21 11
odpowiedź
User
hmmm
Przede wszystkim jeżeli chodzi o warstwę kreatywną spot jest bezczelnym plagiatem reklamy IKEA z przed kilku lat. Dziwie się że czołowa agencja w Polsce na chama zrzyna pomysł i nikt nawet się nie zająknie.
8 8
odpowiedź