SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Kaczor Donald” stał się dwutygodnikiem, bo jego sprzedaż spada

Wydawnictwo Egmont Polska zdecydowało o przekształceniu kierowanego do dzieci magazynu “Kaczor Donald” z tygodnika w dwutygodnik. Wydawca swoją decyzję tłumaczy spadającą sprzedażą komiksowego tytułu.

“Kaczor Donald” stał się dwutygodnikiem, bo jego sprzedaż spada

Jak wynika z danych ZKDP, opacowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem “Kaczora Donalda” w 2011 roku wyniosła 27 087 egz. W 2010 roku było to 35 390 egz., a np. w 2008 roku - aż 58 221 egz. “Kaczor Donald” ukazuje się od 1994 roku (zastąpił wtedy pismo “Mickey Mouse”), przez pierwsze trzy lata był już dwutygodnikiem, a tygodnikiem został w 1997 roku. Jak podaje wydawca, w 1999 roku osiągał sprzedaż dochodzącą nawet do 280 tys. egz.

Bez zmian pozostaje formuła pisma, które publikuje komiksy o przygodach Donalda, Sknerusa, Myszki Miki i Goofiego, a także łamigłówki, porady, konkursy i zabawy słowne. “Kaczor Donald” kierowany jest do dzieci w wieku od 7 do 12 lat.

W pierwszym numerze w cyklu dwutygodniowym, które ukazało się w środę 11 kwietnia br.,  znaleźć można komiks „Obsługiwałem swojego kuzyna”, a do wydania dołączono rozkładany miecz laserowy. Po zmianie częstotliwości nie zmieniła się cena pisma, która nadal wynosi 6,99 zł, Redaktorem prowadzącym pozostaje Grzegorz Rutke.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Kaczor Donald” stał się dwutygodnikiem, bo jego sprzedaż spada

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dago
To o tym głąbie Tusku czy o czymś innym ?
11 9
odpowiedź
User
Grand
Komiks mojego dzieciństwa a jakiś niedorobiony frajer musiał nawet do tego wplątać politykę
15 8
odpowiedź
User
Dominika
Grand zgadzam się.
8 8
odpowiedź
User
juby22
i oni sie dziwią że sprzedaż spada (śmiechu warte) kiedyś to pismo robione było z pasją teraz szkoda gadać mało komiksu reklam prawie na całe pismo a gadzety to jeden wielki shit a cena to juz nawet nie powiem które dziecko było stac na jakieś 7 zeta tygodniowo ehhh stare dobre czasy kiedy po to pismo naprawde sie szło z checią do kiosku aby kupić teraz to juz nawet szkoda pieniędzy stare szasy niestety juz nie wrócą
9 9
odpowiedź
User
Pan Krowa
Szkoda, świetne pismo, i to w gruncie rzeczy niekoniecznie dla dzieci:)
Co prawda cena , jak dla dziecka, może być zaporowa.
9 8
odpowiedź