SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kamil Dąbrowa: Zmieniamy koncepcję „Lata z Radiem”, ale Roman Czejarek pozostaje gwiazdą audycji

W sobotę wystartowała 43. edycja „Lata z Radiem”, która będzie mieć nieco zmienioną formułę. - Stawiamy na mocną obecność naszych słuchaczy. Roman Czejarek pozostaje twarzą i gwiazdą audycji - mówi Wirtualnemedia.pl Kamil Dąbrowa, dyrektor Programu I Polskiego Radia.

Kamil Dąbrowa, były dyrektor radiowej Jedynki, foto: Andrzej Szozda/PR Article

W tym roku koncertów plenerowych „Lata z Radiem” po raz pierwszy nie poprowadzi Roman Czejarek, szef audycji. Konferansjerką na scenie zajmie się jedynie Bogdan Sawicki. Czejarek (w parze z Karoliną Rożej) będzie prowadzącym studia plenerowego. Decyzja o zmianie roli dziennikarza wywołała protesty u słuchaczy radiowej Jedynki.

Kamil Dąbrowa, dyrektor Programu I Polskiego Radia, rozumie tę krytykę, ponieważ jest związana ze zmianą formuły programu. - To dla mnie naturalne. Natomiast jest to pewien zamysł związany z nową koncepcją „Lata z Radiem” i nową strategią audycji oraz trasy. Myślę, że to co przygotowaliśmy spodoba się słuchaczom - mówi Wirtualnemedia.pl Kamil Dąbrowa.

Animacji scenicznej podczas koncertów w tym roku ma być znacznie mniej. Z tego powodu kierownictwo stacji zdecydowało, że na scenie będzie obecny tylko jeden prowadzący. - Bogdan Sawicki będzie wchodził w interakcje z Maciejem Polem i prowadził całą imprezę w plenerze. Dla nas ważniejsza jest jednak antena. Chcemy, żeby Romek skupił się na studiu plenerowym i obecności w programie - mówi Kamil Dąbrowa. Dyrektor Jedynki przekonuje, że Roman Czejarek nadal pozostanie twarzą „Lata z Radiem”. Pojawi się on na całej trasie. - Jest szefem tej audycji i to jego najważniejsza rola - podkreśla Dąbrowa.

Goście studia plenerowego poznają zasady działania studia radiowego, komputerowego montażu nagrań oraz będą mogli nagrać własny materiał i przeprowadzić wywiad. Każdy otrzyma płytę z własnym nagraniem. - Można będzie też wygrać książkę Romana Czejarka „Kochane Lato z Radiem”. Łączenia ze studiem plenerowym pojawią się w audycji „Lato z Radiem Extra” - opowiada Wirtualnemedia.pl szef Programu I PR.

Zdaniem Kamila Dąbrowy, zmiana koncepcji tegorocznej trasy koncertowej podyktowana jest zmianami organizacyjnymi w programie. - Dodajemy program „Lato z Radiem Extra” i chcemy postawić na mocną obecność słuchaczy, którzy nie dotrą na koncerty. Słucha nas ponad milion ludzi, a na koncertach pojawia się średnio od 20 do 50 tys. osób. Bardziej zależy nam na tym, co się będzie działo na antenie, bo koncerty są dla nielicznych, którzy dotrą do miejscowości - tłumaczy Dąbrowa. - Robimy radio dla słuchaczy. Trasa koncertowa jest niezwykle atrakcyjnym kwiatem u kapelusza „Lata z Radiem” - dodaje.

„Lato z Radiem” wymyślił wiosną 1971 roku Aleksander Tarnawski , twórca innych audycji Polskiego Radia, takich jak „Sygnały Dnia” i „Cztery pory roku”. Rozgłośnia trasę koncertową towarzyszącą programowi organizuje od 1992 roku.

Z danych Radio Track wynika, że średni udział radiowej Jedynki  w okresie od marca do maja br.  wyniósł 9,7 proc. (zobacz wyniki wszystkich stacji ogólnopolskich).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kamil Dąbrowa: Zmieniamy koncepcję „Lata z Radiem”, ale Roman Czejarek pozostaje gwiazdą audycji

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adam
Jak widzę to ich gwiazdorzenie na poziomie słuchalności poniżej 10% to aż z rozkoszy chce mi się słuchac RMF FM. Tam nikt nie będzie gwiazdorzył, dyrektor nie będzie się zajmował, kto wlezie na scenę i ukaże swoją piękną facjatę publiczności. Czy wy nie macie nic innego do roboty?
17 26
odpowiedź
User
hkholjk
50 tys na koncertach lata z radiem? juz to widze, moze wiecej niz na woodstocku, co?
16 13
odpowiedź
User
anioł
Ileż można promować tych pierników? Mamy 2014 rok a ratingi radia leżą. Czas na nowych.
16 16
odpowiedź
User
prezes
Wy tam lepiej nie zmieniajcie Lata z Radiem tylko Dyrektora Jedynki zmieńcie!!!
32 11
odpowiedź
User
yenni
Guzik prawda, że Dyrektor mocno stawia na Słuchaczy. Gdyby tak myślał naprawdę, to by nas posłuchał i postawił Czejarka na scenie, zamiast zsyłać Go do studia plenerowego. To studio od początku miało dawać możliwość Słuchaczom poznawania radia od kuchni i prńbowania swoich sił przed mikrofonem. Teraz Dyrektor to zmienia zupełnie nie przejmując się Słuchaczami. Jak chce zrobić tam centrum połączeń ze studiem w Warszawie to niech zbuduje w plenerze dźwiękoszczelny namiot. Bo hałas dobiegający z estrady stawia pod znakiem zapytania jakość tych połączeń :-(
20 9
odpowiedź