SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampania ateizmu w kilkunastu miastach, internecie i na koszulkach

Organizowana przez Fundację Wolność od Religii kampania ateizmu jest na razie prowadzona w internecie i Lublinie, ale w połowie października obejmie też kilkanaście innych miast. Na potrzeby akcji przygotowano również odpowiednie koszulki.

Prowadzona od początku października kampania ateizmu opiera się na dwóch podstawowych przekazach: „Nie zabijam. Nie kradnę. Nie wierzę” oraz „Nie wierzysz w Boga? - Nie jesteś sam”. Celem akcji jest wywołanie ogólnopolskiej dyskusji na temat obiegowego postrzegania wartości uniwersalnych jako zasad przynależnych religii, przede wszystkim religii katolickiej. Twórcy uważają, że polityka państwa prowadzi do utrwalania stereotypów, łącząc moralność człowieka z jego religijnością, pogłębiając wykluczenia osób, które nie identyfikują się z kościołem katolickim czy żadną inną instytucją religijną

Akcja obejmuje na razie dwa plakaty w Lublinie, natomiast 16 października pojawią się dwa kolejne billboardy oraz pojedyncze nośniki w następujących miastach: Chełm, Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Gdańsk, Katowice, Kraków, Ostrołęka, Poznań, Rzeszów, Świebodzin, Tarnów, Wrocław i Zielona Góra. Ponadto w ramach kampanii działania są prowadzone w internecie: w serwisie wolnoscodreligii.pl oraz na Facebooku, gdzie fundacja zachęca wpłacania środków na realizację kampanii. Osoby, które chciałyby zobaczyć billboardy w określonej lokalizacji, mogą wpłacić na konto fundacji 300 zł, a organizatorzy postarają się umieścić plakaty w wybranych miejscach. Do tej pory zebrano ponad 28 tys. zł. Dodatkowo na stronie wolnoscodreligii.pl sprzedawane są koszulki, z których dochód także przeznaczony zostanie na wsparcie akcji.

Akcję organizuje działająca w Lublinie Fundacja Wolność od Religii we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Racjonalistów, Stowarzyszeniem Ateistycznym oraz przy wsparciu portali o tematyce racjonalistycznej i ateistycznej, m.in. Racjonalista.pl.

Dołącz do dyskusji: Kampania ateizmu w kilkunastu miastach, internecie i na koszulkach

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zbee
Treść tej reklamy jest poniżająca dla wierzących, których zrównuje się tu z mordercami i złodziejami. Jeśli ktoś ma wątpliwości to niech się zastanowi czy hasło o treści np. "Nie oszukuję, nie kradnę, nie jestem Żydem" - także byłoby akceptowalne.
odpowiedź
User
el Polaco
inspirowane przez Palikłota?! oj niektórym w głowach się poprzewracało. Niech te kasę przeznaczą na cele charytatywne, a nie takie głupoty
odpowiedź
User
a
Według mnie te hasła nie są obraźliwe ani poniżające dla osów wierzących. Odnoszą się do 10 przykazań i pokazują, że osoby dla których religia nie jest wyznacznikiem moralności również mogą postępować moralnie - nie zabijać i nie kraść. Kampania ma przecież pokazać że te same wartości moralne mogą być wywodzone z różnych źródeł, nie tylko z religii.

Owszem, jeśli ktoś nie zrozumie przesłania lub zrozumie je niewłaściwie może się poczuć urażony, ale nie sądzę żeby taki był zamiar organizatorów akcji. Również ich obowiązkiem jest właściwe objaśnienie kampanii, tak aby ktoś kto widzi hasła kampanii po raz pierwszy nie poczuł się obrażany.
odpowiedź