SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampania „freewolnych domen” home.pl nie dyskryminuje kobiet

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę zarzucającą kampanii home.pl pod hasłem „Freewolne domeny” dyskryminowanie kobiet. Kontrowersje wzbudziła pokazana w reklamie modelka z kajdankami.

Otrzymany przez Komisję Etyki Reklamy protest przeciwko kampanii home.pl prowadzonej pod hasłem „Freewolne domeny” dotyczył wariantu kreacyjnego, w którym modelka klęczy z kajdankami na nadgarstkach. Autor skargi ocenił, że „reklama przedstawia kobietę w pozie i ubiorze wskazującym na podtekst seksualny przekazu”. Protestujący zaznaczył, że reklamodawca „w sposób celowy powiela wulgarny i niedopuszczalny z punktu widzenia dobrych obyczajów, poszanowania godności ludzkiej i zasad niedyskryminacji wizerunek kobiety jako wyłącznie obiektu seksualnego”. Odbiorca zauważył również, że użyte w kampanii słowo „domena” kojarzy się w kontekście przekazu z pojęciem dominacji lub jednym z przyjętych określeń kobiet trudniących się prostytucją.

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej oraz nadużywania zaufania odbiorców. Przekaz oskarżono również o zawieranie treści dyskryminujących. Odpowiedzialna za kampanię firma home.pl nie odniosła się do tych zarzutów.

Natomiast Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w przekazie naruszenia dobrych obyczajów ani promowania niewłaściwych wzorców. W konsekwencji instytucja uznała, że reklama nie przekracza zasad kodeksu branżowego.
 

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Kampania „freewolnych domen” home.pl nie dyskryminuje kobiet

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alka
Skoro tak nieetyczna reklama "nie przekracza zasad kodeksu branżowego" - to niewątpliwie trzeba zmienić te zasady i to możliwie szybko i skutecznie, bo tego typu reklamy niestety staja się codziennością. To przykre, ale pewnie w Komisji Etyki Reklamy są wyłącznie... reklamodawcy..
odpowiedź
User
Andrzej
Sputnikiem czasu w przeszłość ?? ; )))
Proszę bardzo: czytaj lektury, jak Marquis De Sade "Justyna" ; )) do poduszki, a zobaczysz ile zyskałeś ; ))

pozdrawiam
odpowiedź
User
Maks
Co to się porobiło????? Dają przyzwolenie na wszystko!!!! Ale mi etyka, której wogóle nie zachowują, wstyd KER!!!
odpowiedź