Kanał Zero ma zarobić więcej od Kanału Sportowego. Stanowski podał prognozę

Krzysztof Stanowski szacuje, że w br. przychody Kanału Zero zbliżą się do 30 mln zł. To nieco więcej niż Kanał Sportowych osiągał w minionych latach, kiedy jego tematyka wykraczała poza sport, a działalność obejmowała też drukowany magazyn.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Kanał Zero ma zarobić więcej od Kanału Sportowego. Stanowski podał prognozę
Krzysztof Stanowski, źródło: Kanał Zero

- Szacuję, że przychody Kanału Zero w tym roku zbliżą się do 30 milionów złotych - stwierdził Krzysztof Stanowski na platformie X, odpowiadając na wpis jednego z internautów.

Kanał Zero działa od początku lutego, obecnie ma 1,12 mln subskrybentów, a zamieszczone na nim nieco ponad 600 materiałów zanotowało łącznie ok. 148 mln odtworzeń. Kanał systematycznie poszerza swoją ofertę treści, w kwietniu do jego zespołu dołączyły Arleta Bojke i Maria Stepan (poprzednio związane z Telewizją Polską), które tworzą cykle o wydarzeniach politycznych za granicą. Przygotowuje się też do uruchomienia swojego serwisu internetowego, na jego domenę wydano ponad 60 tys. zł.

Większość przychodów Kanału Zero zapewniają stałe umowy z reklamodawcami. Głównymi partnerami kanału są RocketJobs i Just Join IT, a jego inni sponsorzy to m.in. KFC, XTB, Fuksiarz, x-kom, Mubi i Diety od Brokuła.

W tym gronie nie ma natomiast spółek Skarbu Państwa. - Mieliśmy propozycje, one chciały się reklamować w Kanale Zero i celowo ich nie wzięliśmy. Bo wiedzieliśmy, jakie będzie zamieszanie, że właśnie będą takie pytania padały i wtedy one zaczną być zasadne, jak to się wydarzy - uzasadnił Krzysztof Stanowski w lutym.

Kanał Zero zarabia też z reklam display i wideo wyświetlanych przy jego materiałach przez YouTube’a. W marcu wpływy w tym zakresie wyniosły 630 tys. zł, wobec 780 tys. zł w lutym.

Budowa i wyposażenie siedziby Kanału Zero kosztowały ok. 2 mln zł. Na początku lutego Krzysztof Stanowski podał, że miesięczne koszty bieżące projektu to 1,3 mln zł, a w kwietniu wzrosły one do 1,4 mln zł.

Jeśli przychody Kanału Zero wyniosą prawie 30 mln zł, przekroczą wyniki w ostatnich latach osiągane przez Kanał Sportowy, w którym Krzysztof Stanowski był wspólnikiem i jednym z głównych twórców do jesieni ub.r. W całym ub.r. Kanał Sportowy wypracował 25,34 mln zł przychodów i 5,15 mln zł zysku netto, a rok wcześniej przy 24,07 mln zł wpływów zarobił na czysto 5,57 mln zł.

Po odejściu Stanowskiego Kanał Sportowy skupił się na tematyce sportowej. Natomiast do końca ub.r. emitowano w nim również programy o innej tematyce, a kanał zarabiał też poza internetem: na drukowanym „Kwartalniku Sportowym” oraz produktach z wizerunkiem kanału i jego głównych twórców (m.in. szklankach sprzedawanych w sklepach Biedronka oraz specjalnej edycji piwa Tyskie, która pojawiła się w sprzedaży wiosną ub.r.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style