SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Kantar Millward Brown i Urban Communications będą razem badać branżę e-sportową

Firma badawcza Kantar Millward Brown i agencja marketingu sportowego Urban Communications powołały wspólny zespół badawczo-strategiczny, który będzie oferował reklamodawcom wiedzę na temat aspektów marketingowych sektora e-sportowego. Zespołem kierują dr Michał Lutostański i Michał Mango.

dr Michał Lutostański Article

Rynek esportu rozwija się zarówno na świecie, jak i w Polsce bardzo dynamicznie. Tylko w ciągu ostatnich 4 lat liczba egraczy w Polsce wzrosła z 7,5 do 16 mln. - Tempo wzrostu tego rynku i jego atrakcyjność kreują duże oczekiwania ze strony biznesu zainteresowanego esportem - informują obie firmy w komunikacie.

Zespołem kierują dr Michał Lutostański (Kantar Millward Brown) i Michał Mango (Urban Communications). W jego skład wchodzi trzech strategów mających doświadczenie na rynku sportowym i e-sportowym oraz 10-osobowy zespół badaczy ilościowych i jakościowych.

- Podobnie jak w początkach big data nie wszyscy wiedzą o co chodzi, ale każdy chciałby zająć się esportem. Dzisiaj widzów Twitcha jest więcej niż CNN czy Fox News. Chcemy pomagać biznesowi w Polsce zrozumieć ten rynek, poznać jego potrzeby oraz dobrze je zaadresować. Łączymy ogromne doświadczenie badawcze Kantara w badaniach komunikacji, sponsoringu czy ewaluacji eventów z wiedzą o rynku e-sportowym i strategiach sponsoringowych Urban Communications. My nie szukamy odpowiedzi na pytanie, czy warto inwestować w e-sport, ale jak - opisuje dr Michał Lutostański, client director w Kantar Millward Brown

Utworzony właśnie zespół będzie m.in. analizował dopasowanie różnych firm i marek do sponsorowania poszczególnych lig i drużyn e-sportowych oraz promowania się przy nich w innej formie. Będzie też radził marketerom, jak pozyskać uwagę, zaangażowanie i przywiązanie kibiców e-sportu.

- Wszyscy widzimy jak mocno rozwija się e-sport, widzą to także marki szukające dotarcia do młodej grupy odbiorców, ale nie wszyscy wiedzą jak do tego tematu podejść. Czy lepiej zainwestować w organizację, ligę, pozyskać ambasadora, pojawiać się na eventach lub może stworzyć własną inicjatywę e-sportową? Chcemy pomóc markom odpowiedzieć na te pytania. Stąd właśnie nasza inicjatywa. Wykorzystując doświadczenie w sporcie tradycyjnym, chcielibyśmy porównać te dwie dziedziny, czyli sport i e-sport - zapowiada Michał Mango, CEO i dyrektor strategiczny Urban Communications.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kantar Millward Brown i Urban Communications będą razem badać branżę e-sportową

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kom
A jakie doswiadczenie w esporcie ma Urban Communications? Z ich strony wynika ze pracuja z druzyna Seal Esports, ktora powstala kilka miesiecy temu. Poza tym jak ktos zaczyna notke od „egracze”, to nie moze sie to udac.
1 1
odpowiedź
User
Zaczęli słabo
Tak szybko pisali pressa ze narobili literówek. To juz trochę pokazuje jaka wagę przykładają do jakości. Zeby sie chwalić trzeba umieć i mieć czym. Oby z większa uwaga pisali raporty dla klientów.
1 0
odpowiedź
User
co
Polaków w wieku 5-55 lat (bo raczej gracze poniżej i powyżej tego wieku to promil) jest ok. 25 milionów. Z tych 25 mln 16 mln to gracze? Ciekawe skąd to wyliczyli? Pewnie dane deklaratywne...
0 0
odpowiedź
User
"egracz"
czy do "egraczy" zaliczamy też graczy grających w węża na komórce w drodze do pracy?
0 0
odpowiedź
User
egracz w weza
jeżeli grasz online to tak a jeżeli offline to nie.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing