SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kara 30 tys. zł dla Radia Maryja. Za emisję ukrytych reklam

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jan Dworak nałożył karę 30 tys. zł na nadawcę Radia Maryja za emisję ukrytego przekazu handlowego.

Ojciec Tadeusz Rydzyk, fot. PAP/Leszek Szymański Article

Decyzja przewodniczącego KRRiT dotyczy dwóch wystąpień szefa rozgłośni o. Tadeusza Rydzyka, których celem - w ocenie Rady - było osiągnięcie przez nadawcę skutku reklamowego. Przekaz ten był niewyodrębniony i nieoznaczony jako reklama pochodząca od nadawcy i mógł wprowadzać odbiorców w błąd, co do swojego charakteru.

KRRiT dopatrzyła się ukrytej reklamy w ramach corocznej kontroli nadawców radiowych. Rada analizowała nagrania poemisyjne pochodzące z dnia 20 września, nadane w godz. 7.00-9.00 i 20.00- 22.00.

W wypowiedziach, za które Krajowa Rada ukarała nadawcę rozgłośni, o. Tadeusz Rydzyk mówił o zbliżającym się zjeździe absolwentów toruńskiej uczelni Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej. Redemptorysta opowiadał o kierunkach, jakie oferuje uczelnia, powołując się przy tym na nauczanie papieża Franciszka i Jana Pawła II.

- Zjazd absolwentów m.in. politologii. Dobrze, że jest taki kierunek w naszej uczelni. Polska pilnie potrzebuje zdolnych, kompetentnych i prawych ludzi pragnących służyć ojczyźnie, dobry wspólnemu, zabezpieczać życie, zdrowie, wychowanie, wykształcenie, miejsca pracy każdemu rodakowi. Ojciec Święty Franciszek powiedział, iż "obywatele nie mogą nie interesować się polityką. Jak głosi nauka Kościoła, polityka jest jedną z najwznioślejszych form miłości, bo służy dobru wspólnemu". A więc politologia to bardzo dobra dziedzina - powiedział o. Rydzyk.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podkreśla, że pomimo wezwań do zaniechania działań naruszających prawo oraz dotychczas wymierzonych kar, nadawca Radia Maryja nie zaniechał tego typu przekazów, a jego działanie w tym zakresie jest powtarzalne. Nakładając karę w wysokości 30 000 zł przewodniczący KRRiT wziął pod uwagę możliwości finansowe nadawcy.

Warszawska Prowincja Redemptorystów, nadawca Radia Maryja posiada status nadawcy społecznego i zgodnie z warunkami koncesji nie może nadawać przekazów reklamowych.

Pytany, czy nadawca odwoła się od decyzji KRRiT, rzecznik prasowy Warszawskiej Prowincji Redemptorystów o. Piotr Chyła powiedział: "decyzja zapadła w piątek, więc jest to sprawa świeża, analizujemy ją". "O tym, czy będziemy się odwoływać, czy nie, postanowimy niebawem, po dokonaniu ekspertyz i rozeznań" - zaznaczył.

Z danych Radio Track wynika, że średni udział Radia Maryja w I kwartale br. wyniósł 2,3 proc. (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kara 30 tys. zł dla Radia Maryja. Za emisję ukrytych reklam

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
G30
Niech jeszcze nałożą karę TV Trwam bo ostatnio też były reklamy a chyba nie powinne być bo TV i Radio nadają na tej samej zasadzie chyba
27 38
odpowiedź
User
gimnazjalista
Nie ma takiego słowa "powinne".
29 13
odpowiedź
User
rob
no to trzeba bedzie bardziej strzyc owieczki, ciejaw jak dlugo jeszcze naiwni beda dawali sie strzyc , chyba ze Sobecka zaplaci z wlasnej kieszeni
16 31
odpowiedź
User
Marcin29
A o jaką reklamę chodzi? Jakiś przykład?
33 14
odpowiedź
User
So Becka
Miłościwy Ojcze Tadeuszu, zawijam kiece i do bankomatu już lece.
23 42
odpowiedź