SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Katalog Ikea zima 2008

Tramwaj IKEA
Agencja: Business Consulting
Klient: Ikea
Marka: Katalog Ikea zima 2008

Tendencje rynkowe
Od początku lat 90 rynek mebli i akcesoriów na terenie AglomeracjiŚląskiej rozwija się bardzo dynamicznie. Przybywa marek, zarównopolskich, jak i zagranicznych, które błyskawicznie reagują nadziałania marketingowe konkurentów. Takie marki jak Jysk, MebleAgata, Bodzio, Conforama intensywnie promują swoje produkty.
Większość firm wykorzystuje wprowadzenie nowej oferty jakodoskonały sposób na przyciągnięcie klientów. Jednakże corazczęściej na poszczególnych konsumentach nie robi już większegowrażenia. Tym bardziej, że przedstawienie nowej oferty w formiekatalogu nie opanowały jedynie rynku mebli, są obecne praktyczniewe wszystkich kategoriach produktowych. W tej sytuacji niezwykletrudno jest dotrzeć do konsumenta ze swoją ofertą, podczas gdyjednocześnie atakują go dziesiątki podobnych przekazów. Nowekatalogi produktowe zdążyły już spowszednieć i jego wydanie niejest gwarancją znaczącego podniesienia sprzedaży.

ikea

Grupa docelowa
Kampania była skierowana do mieszkańcy Katowic oraz miastościennych o przynajmniej średnich dochodach i średnimwykształceniu głównie kobiet oraz ludzi młodych - studentów.Konsumentów, tórzy w domu szukają spokoju, odpoczynku, lubiącyprzebywać w gronie rodzinnym i z przyjaciółmi. Ludzie Ci, aby mócspędzić czas w ulubiony sposób pragną aby ich dom był prostourządzony, zaopatrzony w wygodne i funkcjonalne rozwiązaniaIKEA.

Strategia
Akcja miała na celu budowanie wizerunku brandu Ikea jako markiprzyjaznej, wygodnej i kreatywnej, która po przystępnej cenie"udomowi" każdą przestrzeń. Oprócz realizacji celów wizerunkowych,nie bez znaczenia było zwrócenie uwagi na markę w okresiedystrybucji Katalogu. W kampanii stworzono nowe kanały dystrybucji.Wykorzystując tylko jeden kanał dotarcia poprzez event wobrendowanym tramwaju udało się dotrzeć z komunikatem "nowy katalogIkea już jest" do kilkuset osób.
Podczas realizacji projektu "Tramwaj Ikea" nieszablonowowykorzystano niskopodłogowy tramwaj Citadis. Wyposażenie tramwaju wtekstylia z Ikea było precyzyjnie przygotowaną operacją, począwszyod profesjonalnej aranżacji (zachowanie pełnej funkcjonalności), askończywszy na dbaniu o niskie koszty (własne meble "prosto zesklepu", brak kosztów zewnętrznych, efektywność, łatwe zarządzaniejakością). W celu zagwarantowania bezpieczeństwa - oprócz pracyanimatorów w ciągu dnia - tramwaj był otoczony całodobową opieką zestrony firmy ochroniarskiej. Dzięki temu podczas akcji nie doszłodo żadnych incydentów czy zniszczenia przekazanych przez Ikeatekstyliów.

ikea



Realizacja
Projekt "Tramwaj Ikea" był 5-dniowową ekspozycją materiałówtekstylnych z Ikea odbywający się w Katowicach. Tramwajprzekształcony został dzięki nim w "prawdziwy dom" Ikea. Całkowiciezachował swoją funkcjonalność, a jednocześnie można było wygodnieusiąść na wyściełanych materiałami z Ikea fotelach, a takżepopatrzeć przez okno w którym zawieszone zostały firanki. Wcentralnym dniu ekspozycji odbył się event w tramwaju, który miałna celu zapoznanie pasażerów tramwaju z katalogiem Ikea. W czasiejazdy odbywały się konkursy na temat katalogu każdy z pasażerówmógł wziąć w nim udział otrzymując w nagrodę zaproszenie na darmowyobiad w restauracji Ikea. W czasie dnia eventowego wejścia dotramwaju strzegli Wikingowie.
Tysiące ludzi "dotknęło" mebli i wyposażenia Ikea, osobiścietestując jakość asortymentu. Oprócz własnych odczuć mieszkańcymiast mieli okazję zdobyć informacje o cenie i dostępnościproduktów (katalogi, animatorzy, na meblach pozostawione zostałyrównież metki z cenami i nazwami mebli). O "Tramwaju Ikea" mówiłosię na mieście - pasażerowie byli bardzo zaskoczeni wsiadając dotramwaju i trafiając na firanki i obicia w stylu Ikea. Osobyprzejeżdżały się specjalnie tramwajem i robiły sobie zdjęcia,pasażerowie dzwonili z tramwajów do bliskich, aby poinformować icho tym niezwykłym wydarzeniu. Był on prawdziwą atrakcją zarówno dlapasażerów jak i osób oczekujących na przystankach tramwajowychusytuowanych wzdłuż trasy kursowania tramwaju.

  • Więcej informacji:
  • Ikea

Dołącz do dyskusji: Katalog Ikea zima 2008

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl