SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Szefowa TVN7 o „Big Brother”: nie uciekamy od kontrowersji, ale sukces programu nie opiera się tylko na tym

- „Big Brother” jest kultowym formatem, codzienną dokumentalną telenowelą z prawdziwą historią. Prawdziwi ludzie dają się zamknąć we wspólnym Domu pod okiem kamer, za to bez filtra i bez autokreacji. Pozostaną odcięci od świata zewnętrznego. Widzowie dostają urzeczywistnienie orwellowskiego świata, „Truman Show” na żywo. Nie zakładamy, że sukces programu będzie się opierał wyłącznie na kontrowersjach, chociaż nie zamierzamy od nich uciekać - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa TVN7 i TVN Fabuła.

Katarzyna Mazurkiewicz, fot. TVN Article

W niedzielę 17 marca br. TVN7 rozpocznie emisję nowej edycji reality-show „Big Brother”, którego główną twarzą i prowadzącą jest Agnieszka Woźniak-Starak. Program zdominuje wiosenną ramówkę stacji, która będzie pokazywać odcinki live codziennie.

Reality potrwa 91 dni, a finał zaplanowano na niedzielę 16 czerwca br. W edycji wystąpi 16 uczestników, którzy wprowadzą się do domu wolnostojącego w podwarszawskiej miejscowości Gołków w powiecie piaseczyńskim. Każdy ich ruch śledzą kamery zamontowane we wszystkich pomieszczeniach. Obok domu wybudowano duże studio, z którego codziennie transmitowane będą odcinki na żywo. Działka wraz z domem i jeziorem została ogrodzona i zabezpieczona przed wstępem intruzów z zewnątrz. Warto dodać, że nieruchomość w Gołkowie pojawiała się już w produkcjach TVN - w serialu „Pułapka” (dom bohaterki granej przez Agatę Kuleszę) oraz w reality-show „Top Model” (willa, w której mieszkali uczestnicy).

Uczestnicy nowego „Big Brothera” zostali wybrani w castingu, który rozpoczął się w połowie grudnia ub.r. Zgłosiło się ponad 15 tys. osób, które chciały wystąpić w programie i na trzy miesiące odciąć się od rodziny, przyjaciół oraz dostępu do social mediów.

Oprócz Agnieszki Woźniak-Starak prowadzącymi „Big Brothera” w TVN7 będą Bartek Jędrzejak, Filip Chajzer (pierwotnie miała być Ula Chincz) i Małgorzata Ohme. Codziennie Chajzer i Ohme pojawią się w wieczornych odcinkach na żywo „Big Brother Nocą” (emisja od poniedziałku do czwartku o godz. 23.15), a także poprowadzą „Big Brother Raport”, czyli w sobotni odcinek live o godz. 20.00. Natomiast Bartek Jędrzejak w każdą niedzielę w „Big Brother Arena” pojawi się przed drzwiami Domu Wielkiego Brata, aby wyprowadzić uczestnika odpadającego z reality i przeprowadzić go do studia (tak samo jak Martyna Wojciechowska w pierwszych edycjach).

Od pierwszego dnia emisji nowej odsłony reality-show, serwis Player.pl umożliwi podgląd na żywo wydarzeń z Domu Wielkiego Brata. Użytkownicy pakietu „Big Brother Non Stop” zyskają możliwość oglądania czterech równoległych kanałów z transmisją live oraz otrzymają dostęp do 5 programów dostępnych tylko w Player.pl wraz z ekskluzywnymi materiałami, które nie trafiły na antenę TVN7 i TVN, m.in. „Big Brother 18+”, czyli codzienny program z najbardziej kontrowersyjnymi i pikantnymi scenami w Domu. Player wprowadzi trzy wersje pakietu „Big Brother Non Stop”: na 24 godziny (10 zł), na siedem dni (20 zł) lub na 90 dni (50 zł).

Dyrektor programowa TVN7 i TVN Fabuła Katarzyna Mazurkiewicz opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl m.in. o powrocie „Big Brothera” do TVN, castingu na uczestników oraz o nowej telenoweli Siódemki „Zakochani po uszy”.

Łukasz Brzezicki, Wirtualnemedia.pl: Decyzja o rozpoczęciu produkcji tak trudnego i kosztownego projektu musiała być poprzedzona długotrwałymi analizami rynku. Czy TVN dokonał takich analiz? Czy wyszło z nich, że powrót do programu, który w Polsce wygasł 11 lat temu - ma sens i oparcie w liczbach?

Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa TVN7 i TVN Fabuła: Zarząd zdecydował, że oferta programowa TVN7 na 2019 rok została wzmocniona dwiema silnymi pozycjami - telenowelą „ Zakochani po uszy” i reality-show „Big Brother”. Wprowadzenie tego programu jest wypadkową wielomiesięcznych analiz naszego rynku oraz danych, dotyczących sukcesu formatu na rynkach zagranicznych. Format „BB” powstał w 1999 roku w Holandii. Od tego czasu powstało 266 serii w 54 krajach. Łącznie obejrzało go albo miało z nim styczność 2 miliardy ludzi. A rok 2018 był jednym z najlepszych dla formatu - zrealizowanych zostało 28 produkcji w 21 krajach m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie, Izraelu czy we Włoszech.

Ale zgadzam się, że przywrócenie „Big Brothera” jest odważną decyzją. Tym właśnie charakteryzuje się programming TVN pod kierownictwem Edwarda Miszczaka. Stacja od 20 lat jest liderem, bo nie boi się eksperymentować. Tak wygrywa z konkurencją.

Pojawiają się porównania „BB” do innego kontenerowego reality-showWarsaw Shore. Ekipa z Warszawy, które od prawie sześciu lat jest hitem MTV Polska. Odcinki programu od początku są udostępniane przez należącą do Grupy TVN platformę Player i mają tam bardzo dobrą oglądalność. To znaczy, że istnieje zapotrzebowanie na taki rodzaj rozrywki, zarówno w telewizji, jak i w internecie. Wciąż popularne jest też podglądanie innych. Czym jednak będzie się różnił Big Brother w TVN7 od Warsaw Shore w MTV Polska?

To będzie zupełnie inny program, tak jak MTV Polska jest stacją różniącą się od TVN7. My mamy inną widownię i inaczej profilujemy naszą ramówkę. Nie zakładamy, że sukces programu będzie się opierał wyłącznie na kontrowersjach, chociaż nie zamierzamy od nich uciekać.

„Big Brother” jest kultowym formatem, codzienną dokumentalną telenowelą z prawdziwą historią. Prawdziwi ludzie dają się zamknąć we wspólnym Domu pod okiem kamer, za to bez filtra i bez autokreacji. Pozostaną odcięci od świata zewnętrznego. Widzowie dostają urzeczywistnienie orwellowskiego świata, „Truman Show” na żywo.

Oferta Playera jest bardzo szeroka i przekrojowa. Dociera zarówno do widzów „Warsaw Shore” jak i do miłośników ambitnego, niszowego kina. TVN7 buduje ofertę dla swojej widowni i przychodzący do nas widzowie ufają, że skrojony pod nich program będzie doskonale pasował ich gustom.

Casting na uczestników „Big Brothera” trwał od grudnia. Wiem, że nie chcieliście, aby do programu dostali się kontrowersyjni ludzie, tacy jak Jola Rutowicz. Dlaczego takie założenie? W jaki sposób zatem TVN7 chce przyciągnąć widownię telewizji ogólnodostępnej skoro to właśnie kontrowersja sprzedaje się najlepiej?

„Big Brother” jest wznawiany po 18 latach od pierwszej edycji, ten program zmienił oblicze mediów w Polsce. Osobą odpowiedzialną ze format wówczas i teraz jest Grażyna Kubica, dyrektor formatów w Grupie TVN i Discovery. Od początku wiedzieliśmy, że nie szukamy postaci, które mają być na siłę kontrowersyjne. Zależało nam na znalezieniu osób ciekawych i interesujących. A jeśli pytasz o kontrowersje, co to właściwie znaczy? Może współcześnie, szczególnie dla pokolenia Z, kontrowersyjne są relacje w świecie rzeczywistym i życie bez social mediów?

Najczęściej oglądanymi pozycjami w TVN7 są dzisiaj telenowele, reality-show, a dopiero później filmy. „Big Brother” to telenowela dokumentalna, czyli esencja ulubionych formatów naszych widzów. Z drobną różnicą, że tu nie ma scenariusza, zatem wszystko może się zdarzyć, co może wzbudzać dodatkowe emocje i potrzebę śledzenia tych przypadkowych prawdziwych bohaterów.

Czy decyzja o produkcji „Big Brother” ma charakter jednosezonowy z możliwością przedłużenia o kolejną serię? A może aby tak drogi projekt się zwrócił należy z góry planować więcej niż jeden sezon? Jak jest w tym przypadku?

Produkcja rusza już dzisiaj i na pewno życzymy sobie wszyscy, żeby spodobała się naszym widzom. To od nich zależy, czy będziemy kontynuować format i w jakiej formule.

Zimą TVN7 wprowadziła do ramówki telenowelę „Zakochani po uszy”, jest to wasz powrót do produkcji lokalnych. Teraz „Big Brother”, który do czerwca zdominuje antenę. Siódemka już nie będzie kojarzona tylko z filmami i serialami. Czy taki jest cel programowy na ten rok? Chcecie zmienić profil stacji i odmłodzić widza?

TVN7 pozostaje stacją o profilu filmowo-rozrywkowym. Z nowymi propozycjami programowymi, chcemy wyjść poza standardowo przyjęte sezony ramówkowe, dlatego mówimy, że w Siódemce sezon trwa przez cały rok. Już w styczniu zaczęliśmy od premiery serialu „Zakochani po uszy” oraz wprowadziliśmy nowe pasmo z polskimi filmami. W wiosnę wchodzimy z silną pozycją rozrywkową - „Big Brotherem”. Na okres letni przygotowaliśmy mocne tytuły filmowe. Nie chcemy zmieniać profilu stacji, a raczej poszerzyć ofertę o dodatkowe propozycje, tak aby każdy znalazł coś dla siebie.

Siódemka jest zadowolona z oglądalności „Zakochanych po uszy”? Czy po zakończeniu emisji tej telenoweli wprowadzicie od razu nową? Pracujecie już nad projektem, który może w przyszłości zastąpić ten serial?

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. „Zakochani po uszy” to historia opowiedziana w 140 odcinkach i zaplanowana na ten rok. Cały czas pracujemy nad nowościami, ale o tym za chwilę - teraz skupiamy się na nowej edycji „Big Brothera”.

Katarzyna Mazurkiewicz - od stycznia br. jest szefową TVN7 i TVN Fabuła (zastąpiła Małgorzatę Jopek, która po 11 latach odeszła z Grupy TVN). Do TVN dołączyła w 2017 roku - rozpoczęła wtedy pracę w pionie programowym na stanowisku menedżera ds. kreacji seriali. Wcześniej pracowała w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej. W 2007 i 2012 roku współpracowała z Telewizją Polską przy strategii budowania kanałów tematycznych oraz jako członek zespołu ds. wizerunku. W 2015 roku była wicedyrektorem TVP Polonia. Pracowała także m.in.: jako pełnomocnik prezydenta Wrocławia ds. festiwali, dyrektor Fundacji Kino Polska i wicedyrektor ds. rozwoju kultury w Narodowym Centrum Kultury.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Szefowa TVN7 o „Big Brother”: nie uciekamy od kontrowersji, ale sukces programu nie opiera się tylko na tym

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zenada
Jasne a fobor uczestnikow byl przpadkowy... Na dzczescie teraz jest taki eybor ze nie trzrba lgladac tego badziewia
14 4
odpowiedź
User
Stn
Ladnie pani Katarzyna wyglada na zdjeciu :)

A co do BB: poczatek obejrze, jak beda fajni ludzie to bede sledzil.
8 12
odpowiedź
User
Sukces
Szwagier przez pół godziny tarzał się ze śmiechu, kiedy przeczytał o "ekskluzywnych treściach" w BB. To jego rekord!
15 3
odpowiedź
User
Virtu
TVN 7 w spotkach reklamowych informuje, że będzie 16 uczestników. W Waszym artykule ciągle informacja o 15tu
3 0
odpowiedź
User
Pawel
Nowy big brother porażka prowadzacy beznadziejni zwłaszcza hajzer
13 1
odpowiedź