Katolicka Agencja Informacyjna z większymi wpływami i zyskiem

W ub.r. przychody Katolickiej Agencji Informacyjnej wzrosły o 12,4 proc. do 3,72 mln zł, a wynik netto poszedł w górę z 22,6 tys. zł do 71,8 tys. zł zysku.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Katolicka Agencja Informacyjna z większymi wpływami i zyskiem

Na zeszłoroczne przychody Katolickiej Agencji Informacyjnej złożyło się 1,84 mln zł ze sprzedaży dostępu do serwisu informacyjnego KAI (korzystają z niego 73 podmioty z branży mediów i 22 diecezji) i Internetowego Dziennika Katolickiego prenumerowanego przez 30 diecezji.

2,53 mln zł wpływów przyniosły pozostałe usługi, m.in. polski wersje platform Aleteia i Magnificat, dotacje, reklamy i eventy (w ub.r. KAI zorganizowała konkurs Aktywna Parafia wsparty z funduszu prewencyjnego PZU oraz była pomysłodawcą debat, m.in. o wojnie w Ukrainie i na temat polskiej rodziny).

W ub.r. budżet serwisu Aleteia wyniósł 1,41 mln zł, a uzyskane przez KAI dotacje - 386 tys. zł (wobec 419,9 tys. zł rok wcześniej).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wojciech-surmacz-prezes-pap-czym-sie-zajmie-rada-mediow-narodowych,7169509103208577a ##

Koszty sprzedanych przez Katolicką Agencję Informacyjną produktów zwiększyły się z 2,89 do 3,11 mln zł, koszty ogólnego zarządu - z 778,6 do 901,5 tys. zł, a koszty sprzedaży zmalały - ze 172,6 do 168,5 tys. zł.

3 mln zł na wynagrodzenia

Wydatki na wynagrodzenia sięgnęły 3,07 mln zł, a na inne świadczenia pracownicze (m.in. składki na ubezpieczenie społeczne) – 302,2 tys. zł. W ub.r. Katolicka Agencja Informacyjna zatrudniała 24 pracowników etatowych: 14 w zespole KAI (m.in. siedmiu dziennikarzy i dwóch redaktorów serwisu eKAI.pl) oraz 10 osób pracujących przy serwisie Aleteia.pl.

Wynagrodzenia członków zarządu (3 osoby) w 2022 roku wyniosły 323,95 tys. zł

KAI wydała też w ub.r. 492,4 tys. zł na usługi obce, 52,3 tys. zł na materiały i energię, 157,6 tys. zł na podatki i opłaty oraz 9,87  tys. zł na amortyzację.

Strata sprzedażowa agencji zmniejszyła się z 532,1 do 457,6 tys. zł, wynik operacyjny poszedł w górę z 35,5 tys. zł zysku do 88,3 tys. zł.

Właścicielem KAI jest Fundacja Konferencji Episkopatu Polski na rzecz Wymiany Informacji Katolickiej. Zeszłoroczny zysk netto został przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa