KER: reklama Szybkiej Gotówki dyskryminuje striptizerki

Internetowa reklamowa serwisu pożyczkowego Szybka Gotówka z hasłem "Nie musisz zostać striptizerką! Łatwiej wziąć pożyczkę!" dyskryminuje kobiety wykonujące zawód striptizerki - oceniła Komisja Etyki Reklamy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

KER zajmowała się skargą na internetową reklamę serwisu pożyczkowego Szybka Gotówka z hasłem "Nie musisz zostać striptizerką! Łatwiej nie musisz zostać striptizerką! Łatwiej wziąć pożyczkę! Łatwiej wziąć pożyczkę". Jej autor stwierdził, że reklama "jest w bardzo złym guście, ma charakter dyskryminujący kobiety, w szczególności pewne grupy i utrwala fałszywe, negatywne stereotypy".

Komisja Etyki Reklamy podkreśliła, że reklamy nie mogą zawierać treści dyskryminujących, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość.

Reklamodawca nie wyraził zgody na uczestnictwo w postępowaniu przed Komisją Etyki Reklamy i nie  udzielił odpowiedzi na zawiadomienie.

KER uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością i narusza dobre obyczaje.

Analizując zawartą w reklamie wizualizację, dopatrzono się w reklamie treści dyskryminujących kobiety wykonujące zawód striptizerki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?