SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KER: TM Toys ma zmienić reklamę baniek Fru Blu, bo nie są one w pełni produkowane w Polsce

Telewizyjny spot baniek mydlanych Fru Blu produkowanych przez TM Toys powinien zostać niezwłocznie zmieniony, ponieważ narusza Kodeks Etyki Reklamy, bo wprowadza w błąd co do właściwości reklamowanego produktu - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Article

Spot baniek Fru Blu firmy TM Toys emitowany był w telewizji i w internecie, m.in. w kanałach skierowanych do dzieci. Skarżący ją do KER zwrócił uwagę, że na końcu reklamy na planszy widnieje informacja „Wyprodukowane w Polsce” . Tymczasem, jak zauważył, przynajmniej jedna z zabawek została wyprodukowana w Chinach, czego dowodem ma być informacja widniejąca na opakowaniu.

TM Toys w odpowiedzi złożonej do KER twierdziła, że reklamowany płyn do baniek mydlanych Fru Blu jest produkowany w Polsce. - Zauważyć należy, że zdecydowana większość komponentów tegoż produktu wytwarzana i kompletowana jest w Polsce, a jedynie pojedyncze, wpadkowe elementy (nie posiadające istotnego znaczenia z punktu widzenia całości obrazu, związanego z samym produktem) mogą być wyprodukowane poza granicami naszego kraju i pochodzić mogą z innych obszarów, co jednak nie może przekreślać tego, że sam produkt jednak polskim nadal jest - opisał producent.

Mimo tych wyjaśnień KER uznała, że zaskarżony spot mógł nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. Uzasadniła, że reklama wprowadzała odbiorców w błąd co do właściwości promowanego produktu rozciągając cechę „wyprodukowano w Polsce” na cała gamę produktów, tym samym przedstawiając je w sposób nieodpowiedni.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KER: TM Toys ma zmienić reklamę baniek Fru Blu, bo nie są one w pełni produkowane w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl